Fa singura: balsam de buze

V-am povestit in articolul anterior despre succesul pe care l-a avut balsamul de buze pregatit anul trecut, ca parte a cadourilor de Craciun. Trebuie sa stiti ca nu este mare filozofie sa creezi un balsam de buze realizat din componente mai mult sau mai putin naturale (in functie de ingredientele pe care le folosesti). Dar sa nu ma mai lungesc si sa trecem la procedeul de “fabricatie”,  zic.

In primul rand aveti nevoie de o cutiuta mica de plastic sau de sticla prevazuta cu un capac ce se va inchide ermetic. Va sugerez sa folositi fie recipientul unui balsam de buze mai vechi pe care nu il mai folositi, fie sa achizitionati cutiute de acest gen din Bamboo ( costa aproximativ 1leu).

Varianta folosita e mine anul trecut cuprindea urmatoarele ingrediente: 1 lingurita vaselina de uz cosmetic, jumatate de lingurita de miere de albine (atentie cu ea ca se omogenizeaza mai greu), putin fard de obraz pentru culoare (puteti sari acest pas) si cateva picaturi de ulei esential (menta, portocale, esenta de vanilie, etc ). In cazul in care va intrebati unde gasiti vaselina, mie mi-a trimis-o o prietena si a cumparat-o din DM. Am impresia ca o cutiuta de 125ml costa cam 8lei.

Puneti lingurita de vaselina intr-un castronel micut, adaugati jumatatea de lingurita de miere si amestecati bine cu o scobitoare. Adaugati apoi, putin cate putin, fardul de obraz (se spune ca este mai putin toxic decat cel de ochi), pana ajungeti la culoarea dorita. Dupa cum am mentionat, puteti renunta la fard in cazul in care nu vreti multe ingrediente toxice. La final, adaugati cateva picaturi din uleiul esential preferat. Transferati acest amestec in cutiuta si inchideti bine. Daca doriti ca balsamul sa fie mai tare il puteti tine la frigider. Aceasta este prima varianta incercata de mine. Intre timp am descoperit si o varianta imbunatatita, care nu presupune folosirea vaselinei.

Vaselina va fi inlocuita de ceara de albine. O gasiti de cumparat in piata la cei care vand miere de albine sau la Apicola. Veti avea nevoie de 2 lingurite de ceara de albine razuita, 5 lingurite de ulei de migdale dulci, de masline sau samburi de struguri (sau un amestec din toate), ulei esential. Veti pune ingredientele, cu exceptia uleiului esential, intr-un vas (de sacrificiu caci il veti arunca dupa- poate un pahar de unica folosita) pe baie de aburi. Amestecati bine cu un betisor pana se topeste ceara si obtineti un amestec omogen. Dati recipientul deoparte (atentie, sa nu va frigeti) si il lasati putin sa se raceasca, dupa care adaugati cateva picaturi de ulei esential. Daca doriti sa fie maro si ciocolatos, puteti adauga putina cacao. In cazul asta va recomand uleiul de menta. Iese o combinatie delicioasa!

Pentru a obtine un balsam de buze delicios, dar in acelasi timp si cu scop terapeutic, il puteti imbunatati adaugand la amestecul initial si cateva picaturi de vitamina A uleioasa. Aceasta vitamina are rolul de a hidrata pielea.

Va sugerez sa il incercati macar de curiozitate intr-o cantitate micuta. Spor la lucru!

8 responses to “Fa singura: balsam de buze

  1. Pare chiar usor de facut, atat timp cat ai acele ingrediente.

    • Prima varianta cu vaselina este extrem de usor de facut. Nici a doua nu e chiar dificila, doar ca trebuie sa fii atent cu ceara de albine in baia de aburi.
      Daca nu gasesti vaselina sau ceara si ai chef de experimentat, cred ca mai gasesc prin casa si te pot ajuta:)

  2. Arata super! Cred ca si cel ciocolatos ar fi grozav, mai ales din cauza gustului, plus uleiul de menta..mmm, yumm, salivez numai cand ma gandesc 😀
    Ce inseamna DM? [excuse my ignorance..] E vreun fel de magazin, unde gasesc vaselina?

    • Imi cer scuze ca nu am precizat in articol. DM e un fel de hypermarket, numai ca nu are filiala si in Iasi. Eu am rugat o prietena sa imi cumpere si sa imi trimita la Iasi 😦 Am incercat la foarte multe farmacii, dar nu voiau sa vanda. Nu am intrebat la Semis ( aia de la gara), poate au aia ca ei si fac preparate. Daca vrei sa incerci iti pot aduce intr-o cutiuta cand ne vedem.

  3. Nu m-am gandit niciodata ca e atat de simplu sa faci un balsam de buze natural. Sunt tentata sa experimentez si eu 🙂

    • Cu vaselina nu e chiar asa natural, oricum nu este chiar atat de toxic precum cele din comert 🙂 Cu ceara de albine chiar este natural si paraben free 🙂

  4. Ti-am trimis o leapsa! 🙂 http://www.mihaelaanghel.com/2010/12/15/wishlist-de-craciun/
    Poate vrei/ai timp sa o faci, ar fi prima ta leapsa. 🙂

Leave a Reply

