Ines a sufletului meu – Isabel Allende

Prima data am auzit de Isabel Allende citind diversele recenzii scrise pe blogul Dianei. Pentru ca am vazut cat de laudat este stilul ei, asemanator cu al lui Marquez zice-se, mi-am promis solemn sa incerc o mostra din romanelele ei. Am inceput foarte promitator, pot spune, cu Ines a sufletului meu, primita la Clubul de carte de la Roxana.

Desi la inceput imi venea sa renunt la roman pentru ca mi se parea atat de plictisitoare prima parte, dupa mijlocului lui nu mai puteam lasa cartea din mana, dorindu-mi sa aflu prin ce aventuri mai trece Ines. Si nu imi pare deloc rau ca m-am incapatanat sa il termin, altfel as fi ratat un roman foarte captivant, plin de aventuri si exotism.

Ar fi injust sa cataloghez acest roman drept unul de dragoste intre Ines Suarez si Pedro de Valvida.Ā  As putea, mai curand spune ca este o poveste reala despre conchistadori, despre descoperirea Lumii Noi, despre calatorii peste ocean pe mai multe continente si expeditii prin junglele Americii de Sud pline de primejdii si de aurul mult ravnit (El Doraldo). Ulterior, cautand mai multe detalii despre personajele principale (Ines si Pedro), am aflat ca sunt cat de poate de reale. Ines Suarez a trait in perioada 1507 – 1580, luand parte la cucerirea tarii Chile si fiind intemeietoarea orasului Santiago, iar Pedro de Valvidia aĀ  fost chiar primul guvernator in Chile.

Poate suna ca o idiotenie din partea mea, dar chiar si cu acest risc, va marturisesc faptul ca Ines mi-a amintit tare mult de Ioana d’Arc sau de Ecaterina Teodoroiu. M-a impresionat cata tarie de caracter si cata stapanire de sine a putut avea aceasta femeie, chiar si in ipostazele cele mai critice: cand a trebuit sa puna mana pe sabie si sa se apere precum un barbat de conducatorului tribului de indieni sau cand a taiat capetele celor sase sau sapte (nu prea retin detaliile) acelor sefi de trib tinuti prizonieri.

Daca ar fi sa ma opresc la stilul lui Isabel Allende, mi-a placut tare mult cum scrie tantea asta. Are un dar nemaipomenit de a povesti , de parca chiar sta alaturi si-ti povesteste ceva prin viu grai ( sa fie tot una cu oralitatea ?). Un roman foarte bine scris cu un subiect foarte interesant pe care il recomand! Probabil, daca voi mai avea ocazia, voi citi si alte carti scrise de Isabel Allende.

Pentru o recenzie mult mai pertinenta si mai cu noima va recomand sa o vizitati pe Cristina.

Nota mea 4/5

30 responses to “Ines a sufletului meu – Isabel Allende

  1. De-abia astept sa citesc si eu aceasta carte! Urmatoarea data cand ne vedem, poate mi-o aduci. šŸ™‚
    Acum citesc “Verisoara mea Rachel” si imi place foarte mult. As fi sperat sa am mai mult timp liber zilele astea, sa pot citi in liniste, dar inca de pe 25 mi s-au dat proiecte de facut, asa ca nu reusesc sa citesc mai mult de 30 – 50 pagini/zi. šŸ˜¦

    Offtopic: Ma bucur mult ca ai revenit, de-abia asteptam sa scrii ceva nou pe blog. šŸ™‚ Am incercat si cateva sortimente de ceai de la tine, ceaiul de cocos si pepene verde si ceaiul de macese si hibiscus de la vedda. Am povestit de ele pe http://www.tea.mug.ro.

    • Sigur ca da, Mihaela! Si eu speram sa am timp sa citesc mai mult, dar cat nu mancam si stateam la povesti, ma uitam la filme in zilele astea cat am fost plecata acasa :))
      Tocmai ce am citit prezentarile cele doua de ceai. Speram sa iti placa ceaiul cu nuca de cocos, dar nu a fost sa fie šŸ™‚ Oricum de parfumat, este gretos de parfumat šŸ™‚ Cel Vedda si mie imi place mult si este delicios comparativ cu pretul foarte mic pe care il are. Am primit cateva pliculete de ceai organic din UK de la un amic al prietenului meu, probabil voi face si niste prezentari in viitorul apropiat ca joi iarasi plec acasuca šŸ˜€

  2. Si mie mi s-a parut ca semana, oarecum, cu Ecaterina! Oricum, viata ei e realmente spectaculoasa, si mi-as fi dorit foarte mult sa fiu in locul ei…

    • Nu stiu cum a putut sa nu se piarda cu firea si sa ramana bataioasa intr-atatea ipostaze! Mi-as dori si eu sa am taria ei de caracter šŸ™‚

  3. Ah, foarte interesant. Astept cu nerabdare acele prezentari de ceai. Am avut si eu ocazia sa gust un ceai organic, cel oolong de la CTS Corner. Chiar ti-l recomand, este foarte bun. Pacat ca e mai scump…pe 20 de grame dai 6 lei…

    • Cand o sa am un drum pe la CTS cu siguranta o sa imi mai iau cateva grame de test, inclusiv cel oolong šŸ™‚ Si eu astept cu nerabdare sa le incerc.

  4. Intr-adevar o carte superba…am citit-o cu mare placere! šŸ™‚

    • Diana, iti multumesc de vizita si te mai astept!
      Este un roman foarte placut si captivant. Ma bucur tare mult ca am aflat datorita tie de aceasta scriitoare!

  5. Hei, si eu citesc aceasta carte chiar acum šŸ™‚ Ce chestie! Si mie imi place Isabel Allende foarte, foarte mult! Iti recomand “Povestirile Evei Luna”. Sunt foarte frumoase!

    • Multumesc de recomandare, MD! Are un stil aparte Isabel Allende si cu siguranta voi mai citi si alte carti de ale ei. Imi pare rau in schimb ca sunt cam scumpe šŸ˜¦

  6. Yep, asa e, sunt cam scumpe. Tip: eu sunt in clubulul de carte de la Polirom, am comandat mai demult 10 carti si acum am reducere de 30% la toate titlurile, sunt abonata la newsletter-ul lor si este muuult mai convenabil sa le comanzi de pe site decat din librarii. Na’ nu se compara cu mersul la Carturesti unde mai poti bea si un ceai šŸ™‚ dar conteaza aia 30 %. Cred ca si Humatinas are ceva de genul asta. Sau macar aboneaza-te la newsletter, au promotii mai mereu. Hugs!

    • Multumesc de pont, MD. M-am abonat la newsletter la cateva edituri, dar taman la Humanitas am uitat šŸ™‚
      Sigur ca nu se compara cu mersul la Carturesti unde mai bei un ceiut sau te mai tenteaza inca o carte pe langa cea pe care o ai in plan, dar e mai sanatos pentru buzunar de pe net šŸ˜€ Hugs back!

  7. Desi sunt mare adepta a cumparatului cartilor direct de pe site-ul librariei, de la Humanitas nu recomand. Anul trecut am asteptat o amarata de comanda din noiembrie pana in februarie. Tin minte ca m-am suparat groaznic atunci, chiar am scris si pe blog si am primit raspunsuri de la persoane care patisera acelasi lucru. Humanitas nu da doi bani pe clientii sai din online si e pacat pentru ca sunt editura cu cele mai interesante titluri.
    Nu pot spune acelasi lucru despre Polirom si Nemira care sunt foarte profesionisti. Comand frecvent de la ei si intotdeauna am fost tratata cu respect. de reduceri nici nu mai zic, ca sunt grozave. šŸ™‚

    • Merci de heads-up, Diana! Si eu sunt foarte multumita de Nemira. Am comandat de cateva ori (seria Avalon) si sunt foarte prompti, iar cei de la serviciu clienti sunt foarte profesionisti. Asta e cam singura editura cu care am avut contact online. In rest, prefer sa cumpar de la un anticariat unde preturile sunt foarte mici, iar cartile de foarte buna calitate.
      As vrea sa comand de pe bookdepository ca am vazut ca tu esti foarte multumita, dar din cate am inteles iti vine la OP de care apartii ceea ce e o mare problema pt mine intrucat nu am viza pe adresa actuala šŸ˜¦

  8. Si eu beneficiam de o reducere marisoara de la Polirom pentru ca faceam comenzi de 5 – 6 carti. Dar asta era pe vremea cand imi permiteam sa dau 100 – 150 lei/luna pe carti. šŸ™‚

    • Mihaela si eu sunt tare trista ca nu mai am atat de multi banuti pentru carti šŸ˜¦ Imi e tare dor de bursa šŸ˜€

  9. Da…imi amintesc si eu de vremurile in care aveam bursa. šŸ™‚ Oricum mi se parea foarte mica, era vreo 100 lei. Acum s-au mai marit, sunt de vreo 200 – 250 lei.

    • Asa mult a crescut? Oricum, la cati studenti sunt la FEAA, e destul de greu sa prinzi o bursa, mai ales din cea mare. Tin minte ca eu aveam tot asa in jur de 100.

  10. Simonica, nici eu nu am viza pe adresa la care stau cu chirie dar intotdeauna mi-au dat cartile si alte colete. E adevarat ca tanti de la posta s-a obisnuit cu mine si ma stie din vedere dar in general ele sunt dragute si iti dau coletele.
    Mai ai si optiunea de a pune la post restant. Vezi ce numar are posta respecitva si cand comanzi scrii doar numele, numarul postei, orasul, tara si scrii post restant. Iti calculezi tu 10 zile sa zicem si te duci sa intrebi de pachet.
    Daca iti ajunge mai devreme, nu-ti fa griji, coletele externe se pastreaza o luna inainte de a fi trimise inapoi. Mai intreaba la posta pentru detalii. šŸ˜‰

    In alta ordine de idei, ce-mi mai placea si mie sa bantui prin aticariate…acum in CTA nu mai sunt decat niste tarabe care au preturi nesimtite chiar si la cartile vechi…de-aia m-am reprofilat pe bookdepository. Tin minte insa cate ore pierdeam in anticariatele de la universitate din Buc…uneori ma duceam incolo doar pentru carti, cand eram studenta si aveam reducere si la tren. šŸ™‚

    • Diana, stiu ca se poate trimite la post restant dar imi e cam frica sa imi vina ceva din afara si sa se piarda pe drum šŸ˜¦ Am experimentat doar cu primitul coletelor din tara. O sa mai vegetez pe tema aceasta, poate ma razgandesc.
      In Iasi mai sunt anticariate cu preturi decente si poti prinde si editii mai noi si mult mai ieftine decat in librarii. M-am exprimat eu aiurea mai devreme. Anticariatul de unde imi mai achizitionez carti este on-line: anticartiatultau.ro
      Imi amintesc ca si eu in studentie mai faceam drumuri pe la Buc si ce imi placeau anticariatele de langa Universitate sau din pasaje. Ah, memories šŸ™‚

  11. Cat esti in facultate, poti prinde oarecum usor bursa. Nu-ti trebuie o medie chiar foarte mare, ci peste 8.5. La master insa e alta treaba, sunt cam 10 burse/specializare. Si cum se presupune ca la master deja lucrezi, deci nu mai ai la fel de mult timp liber pentru scoala…iti cam iei gandul de la burse si te bucuri daca macar ramai la buget. šŸ™‚

  12. Ladies, mi-ati dat o idee: o sa incep sa dau cartile care nu si-au castigat un loc permanent in biblioteca mea. I’m brilliant! Detalii in curand pe blog šŸ™‚

  13. Simonica, si eu am un proiect de genul acesta…vand sau schimb cartile care nu vreau sa le pastrez. šŸ˜€ Inca nu am avut foarte mult timp pentru el dar incerc sa-l dezvolt. Daca vrei, mi-ar face placere sa ne asociem…iti fac inviatie pe blog si postezi direct acolo.
    http://cartifarastapan.blogspot.com/
    Daca nu, succes si de-abea astept sa vad ce ai de dat.. šŸ™‚

    • Diana, iti stiu blogul tau cu carticele. Am vazut mai demult ceva in engleza ca vindeai, dar pana m-am gandit/ razgandit eu a fost si vanduta šŸ™‚ Mai astept, poate vinzi ceva de Philippa Gregory šŸ˜€
      Iti multumesc de invitatie, dar foarte rar renunt eu la carti, chiar daca le-am citit. Oricum in Iasi nu prea am atat de multe, majoritatea fiind la ai mei in alt oras.

  14. Hehe…P.Gregory nu se da! šŸ˜›

    • Ma gandeam eu ca tintesc prea sus šŸ™‚ Spune-mi, te rog, care dintre cartile ei ti-a placut mai mult? Am cateva in format pdf si nu stiu pe care sa o listez šŸ˜€

  15. Pai cel mai si cel mai mult mi-a placut The Other Boleyn Girl dar cred ca pe aceea ai citit-o deja. Am mai citit White Queen, The Other Queen si Earthly Joys. Urmatoarele achizitii vor fi dintre cele din perioada Tudorilor, parca acelea ma atrag cel mai mult.
    Am si eu cateva pdf-uri, daca vrei iti trimit. šŸ™‚

    • Ufff, de as avea timp sa le citesc pe cele pe care le am. Ma tenteaza tare mult The Constant Princess. Cred ca in afara de asta mai am vreo 7 carti in format pdf. Cand le voi epuiza o sa te rog sa imi mai trimiti (sigur mai trece mult timp pana atunci) šŸ™‚ Ce bine ar fi daca nu am avea si serviciu si ne-am putea castiga banii citind carti doar :))

  16. Pingback: Tara mea inventata – Isabel Allende | Jurnal de buzunar

Leave a Reply

