Sortimente de ceai Pu-Erh Grande

Am fost foarte curioasa atunci cand am vazut acest ceai pe raftul din Kaufland,  incat am zis ca trebuie sa il iau. Desi mai mereu intuitia mea functioneaza ireprosabil cand aleg sa fac cumparaturi spontane, de aceasta data a fost exact invers.

Dar sa va spun mai multe despre Pu-Erh. Este un tip de ceai rosu expres. Pe cutie scrie ca ar contine amestec de ceaiuri pu-Erh. Se pune pliculetul in cana, se toarna peste el apa fierbinte si se lasa la infuzat intre 5-8 minute.

Ori cei care au tradus instructiunile pe cutie au dat-o in bara, ori timpul de infuzare a fost pus gresit de la bun inceput. Eu l-am preparat in stil clasic- 2 pliculete la 400ml de apa, iar timpul de infuzare a fost undeva pe la 6-7 minute. Am obtinut un continut de culoarea cafelei cu un miros intepator, parca de pamant reavan. Totul parea promitator pana am ajuns sa il degust. Nu va pot descrie in cuvinte cat de gretos si amar a putut fi acest ceai.  I-am pus si 2 lingurite de zahar, crezand ca poate ii mai schimb putin gustul. Dar infuzia obtinuta era prea puternica, incat a trebuit sa il arunc. De departe unul dintre cele mai proaste ceaiuri baute de mine pana acum. Pana si ceaiul de galbenele (pe care il credeam amar) este mai bun decat acesta.

Ulterior m-am documentat putin caci am zis ca trebuie sa ii mai dau o sansa inainte de a arunca toata cutia la gunoi.

Am aflat ca acest tip ceai este obtinut din frunzele si bobocii unei specii de plante intitulata Camellia Sinensis. Numele de “pu erh” este dat de reginuea de provenienta – Pu’er de langa Simao, Yunnan, China. Timpul de infuzare variaza de la cateva secunde (pentru primele infuzii) pana la cateva minute (pentru infuziile finale). Apoi pentru novicii consumatori de acest ceai, la inceput se recomanda o infuzie usoara astfel incat aroma puternica sa nu creeze o impresie neplacuta.

Probabil la cest tip de ceai nu exista cale de mijloc: fie iti place, fie il detesti. Cutia de 20 de pliculete cu snur costa undeva pe la 1,7-2 lei si se gaseste in Kaufland. Cu siguranta nu il voi mai reachizitiona la socul pe care l-au avut papilele si stomacul meu cand l-am degustat.

Nu ii pot da nici macar o stea ceaiului asta! Oribil…

20 responses to “Sortimente de ceai Pu-Erh Grande

  1. N-am incercat inca acest tip de ceai, urmeaza sa o fac (am primit de la tine un pliculet :P). Cred ca l-ai lasat prea mult la infuzare, ar fi trebuit maxim 2 minute. Probabil de aceea a fost si atat de tare.
    Nu cred ca este ceai rosu, el este pus intr-o categorie speciala. Eu l-as fi considerat mai degraba mai aproape de ceaiul negru.
    M-ai facut si mai curioasa in legatura cu el, trebuie neaparat sa-l incerc cat de curand.

    • Mihaela, eu am scris informatiile oferite de producator pe cutie. Cu siguranta au gresit si tipul de ceai si timpul de infuzie. Cica acest ceai poate fi fie brut – raw (sheng) si copt sau invechit (shou). Se mai imparte in doua categorii importante: pu erh verde si pu erh negru, in functie de procesul de obtinere. Acum de care o fi in cutie numai ei stiu caci informatiile lor sunt incomplete. O sa il mai incerc si o sa las cam 2 minute sa vad daca imi va placea.

  2. Cred ca ceaiul de la Grande este o combinatie de ceaiuri pu-erh, deci poate contine si cel verde si cel negru.
    Oricum, e clar cat de calitativ poate sa fie la cei 2 lei…ceaiul pu-erh in mod normal e destul de scump.

    • Probabil, oricum ideea era ca macar informatiile oferite sa fie corecte si complete. Dar la pretul asta, nici la asta nu ne putem astepta. Am inteles ca pana si cel de la Carturesti (putin mai scump sa ii zicem) este tot de slaba calitate.

  3. Ceaiul roşu, din câte ştiu eu, e destul de dulceag, chiar şi fără zahăr. Ori au pus ceva amar ori nu e ceai roşu. 🙂

    • Anca, singurul ceai rosu pe care l-am degustat eu, a fost cel de la CTS Corner (care a fost foarte aromat). Oricum nu am experienta anterioara cu ceaiul rosu expres, dar asta a fost peste masura de oribil.

  4. Pingback: Ceai Pu-Erh – Grande | Tea Mug

  5. De regulă ceaiurile pu-erh se lasă să infuzeze cel mult 30 de secunde, deși eu l-am lăsat circa 2 minute, nu mi s-a părut amar sau rău la gust.

    • Iustin, dupa ce l-am baut am facut o mica documentare pe net legata de timpul de infuzare care intra-adevar este mai scurt. Dupa cum am scris si in articol, eu am respectat doar indicatiile de pe cutie.

  6. Am gasit pu-erh pe dealextreme.com, la 30 + dolari o bucatica mica. Si nici ala nu e sigur ca e autentic, asta de la grande nici atat. E o imitatie, dar…recunosc ca pana vom avea ocazia sa bem pu-erh adevarat, e ok si asta. 🙂

    • Mihaela, stiam si eu ca este foarte scump acest ceai, deci asta de la Grande e praf :))
      Am impresia turtele de ceai pu-erh sunt de calitate superioara, dar in Romania nu sunt sigura ca se gasesc. Poate stiu mai multe adevaratii pasionatii de ceai. Oricum nu il mai incerc alta data oricat de minunat ar fi.

  7. Scuze ca tot revin asa aici, dar am mai gasit ieri seara pe un site de incredere, recomandat de un pasionat de ceai, bile de pu-erh la 1.5 lei/bucata. Probabil sunt doar pentru o cana de ceai, dar am comandat 2 + 25 grame de ceai alb Pai Mu Tan. A costat 9 lei comanda, insa 10 lei e transportul. 🙂 Acum sa vad daca vine comanda, ca le mergea cam aiurea site-ul.
    Revin cu detalii daca e totul ok. Au pe site si flori medicinale, poti cumpara pentru ceai crin, garoafa, crizanteme, s.a.
    http://magazin.drumulceaiului.ro – asta e site-ul

    • Nu face nimic, Mihaela. Ma tenteaza si pe mine florile de iasomie si amaranth. Tocmai ce am intrat pe site dar le merge chiar extrem de greu ca mi-as da si eu comanda de astea doua. Ce bine era daca dadeam comanda impreuna sa impartim transportul….Mi se pare cam scump transportul tinand cont ca trimit prin posta si nu prin curier 😦
      Daca vei fi multumita si o sa mai vrei ceva de la ei o sa te rog sa ma anunti si pe mine ca sa dam impreuna (ca eu si asa am pb cu posta romana ca nu am viza si tb sa ma complic cu post restant).

  8. Da, am vrut intai sa vad daca-s seriosi si daca trimit ok produsele. Daca imi vin, oricum voi mai face o comanda si putem imparti atunci transportul. Dar sa vedem intai daca totul e ok. 🙂
    Le-am trimis de fapt acum si un mail in care sa ii intreb daca pot anula comanda ca sa mai adaug ceva. Daca imi raspund favorabil, te anunt. 🙂

  9. Cristian N. ANTONESCU

    Am incercat si eu astazi porcaria din imagine si descrisa mai sus.

    In primul rand infuzia miroase a peste. Alte pareri au fost ca miroase a picioare imputite, a p… nespalate.
    In al doilea rand, gustul este ingrozitor. Nu il pot incadra. Este ceva chiar dezgustator. In viata mea nu am intalnit o mizerie mai mare.

    Faptul ca scriu aici este determinat de faptul ca, la doua ore dupa ce l-am baut, m-am uitat in oglinda si am vazut sub ochii mei pungi umflate si inrosite.

    Caut pe net sa vad daca nu este cumva o reactie alergica la porcaria asta de ceai Pu-Erh de la Grande.

    • Cristian imi pare sincer rau ca ai patit asta.
      Dupa cum am zis si eu in articol, cred ca este unul dintre cele mai oribile ceaiuri baute de mine in viata mea. Nici macar nu il recomand. Cred ca pana si alea de plante baute neindulcite sunt mai bune 🙂 Eu oricum sunt lamurita cu marca asta Grande.
      Mirosul ca mirosul, putem trece peste el sa zicem. Dar la gust mie mi s-a parut de fiere, fara sa exagerez 😦
      Eu am luat doar o gurita mica, dar l-am aruncat dupa pentru ca nu puteam sa il suport. De asta probabil nu am avut nicio reactie alergica la el.
      De curiozitate, tu cat timp l-ai lasat la infuzat?

  10. Asa este gustul acestui tip de ceai, gust de pamant. Este mai mult un ceai terapeutic. Incercati si EARL GREY, tot dela Grande si apoi mai vorbim. Firma nu are nicio treaba.

    • Titi nu zic nu, poate gustul acestui ceai este asa. Nu am gustat inca ceai pu-erh veritabil, dar urmeaza sa fac asta cat de curand si voi reveni cu impresii. Mie dintre toate ceaiurile Grande pe care le-am baut nici macar unul nu mi-a placut. Mi se par false si artificiale, dar desigur ca asta se justifica dupa pret.

  11. Ceaiuri ieftine. Sunt naturale in masura in care nu sunt adaugate alte substante (greu de demonstrat contrariul). Cuvantul arome 11% spune totul.
    Aroma care ramane in gura dupa ce este inghitit, usor marina, imi da senzatia de gura uscata. Am intalnit-o si la un ceai cu scortisoara (ceai negru) luat asta iarna de Bernschutz&Co (nu cred ca voi mai lua ceva de ei pentru ca nu m-au incantat ceaiurile lor).
    La pretul asta merita incercate ceaiuri noi, arome noi. Este muult mai ieftin decat la vreo ceainarie din Bucuresti care, in treacat spus, folosesc tot ceaiuri ieftine… (Nu toate ceainariile dar greu gasesti una care sa nu scoata un profit bunicel din asa ceva)

Leave a Reply

