Never Let Me Go

Din seria ce am mai vazut frumos si va recomand, iata-l pe “Never Let Me Go”. Il astept de mai bine de un an, iar dupa ce am citit cartea m-am hotarat ca neaparat trebuie sa il vizionez.

Bazat dupa romanul omonim al lui Kazuo Ishiguro (care a mai scris si “The Remains Of the Day”, ecranizat si el), filmul este o poveste de dragoste in cel mai pur sens, pierderea ei, sacrificiul de sine si adevaruri ascunse. Romanul mi s-a parut genial, iar filmul s-a ridicat la nivelul asteptarilor mele. Nu as vrea sa va povestesc foarte multe despre subiect pentru ca e mai bine sa aflati totul progresiv.

Se urmareste destinul a trei buni prieteni: Ruth (Keira Knightley), Tommy (Andrew Garfield- il veti recunoaste din The Social Network) si Kathy H – naratoarea(Carey Mulligan- devenita una dintre actritele mele preferate). Crescuti  intr-un fel de scoala privata – Hailsham (in Marea Britanie), departe de tentatiile si rautatile lumii noastre, acestia primesc tot ceea ce au nevoie  si sunt lasati sa isi cultive talentele artistice si sportive. Din pacate nu li se dezvaluie decat subtil adevarata lor menire in societate, aceea de a fi “donatori “, pana cand ciclul lor este complet.

Chiar daca povestea este dezvaluita gradat, tinandu-te intr-un suspans continuu si detaliile par uneori fara sens, nu veti regreta ca ati ales sa il vizionati pentru ca povestea este minunat de trista. Subiectul “donarii”poate parea putin stiintifico- fantastic, dar  nu este deloc asa. De fapt este o drama impresionanta despre o poveste de dragoste inceputa in copilarie, intrerupta pe parcurs si reluata spre final.

Daca ar fi sa ma gandesc la un lucru care m-a pus pe ganduri in toata povestea asta este: de ce isi acceptau cu atata pasivitate destinul “donatorii” si “ingrijitorii”? De ce nu s-au revoltat contra destinului harazit lor inca de la nastere, plecand in lume? Sau poate semnificatia adevarata a cartii este sa ne faca pe noi sa ne gandim cat de importanta este viata, cum alegem sa ne-o traim si pana cand suntem capabili sa zbatem pentru ea?

Daca va asteptati la un film cu happily-ever-after, veti fi dezamagiti… Este doar romantic, sensibil, plin de semnificatii si emotii. Inevitabil veti simpatiza cu personajele (poate mai putin cu Ruth) si le veti compatimi. Si, desigur, va veti intreba daca chiar poate exista undeva o astfel de lume…

Pentru o recenzie minunata despre carte va recomand sa intrati aici.

Nota mea 9/10

In continuare trailerul

6 responses to “Never Let Me Go

  1. Intr-un mod foarte straniu, m-as fi asteptat ca rolurile sa fie invers, respectiv Kathy sa fie interpretata de Keira si Ruth de Carey.. mai ales ca, daca nu ma inseala memoria [nu?] in carte Ruth era roscata, ..parca. Iar eu mi-am imaginat-o in mod constant pe Kathy H ca fiind satena.

    In fine, trebuie sa-l vad si eu, si nu din cauza culorii parului lor..:))

    • O sa vezi ca Mulligan o joaca tare bine pe Kathy (nici nu stiu daca ar fi mers altcineva in locul ei). Eu nici in carte nu am simpatizat-o mai deloc pe Ruth pentru ca era mean and evil si din cauza ei s-a format acel triunghi amoros. Invers nu stiu de ce, dar nu s-ar fi potrivit cu rolul. Am eu pitici pe creier si pe Mulligan mi-o inchipui in roluri de good girl, iar pe Knightley in the bad girl.
      Din cate imi amintesc in carte Kathy avea parul culoare inchisa si Ruth culoare deschisa, dar ei aici au inversat treaba.
      Trebuie sa il vizionezi. Mie mi-a placut tare!

  2. Am vazut si eu filmul acum cateva luni si este superb! Si eu am aceeasi impresie ca si tine, ca Carey Mulligan joaca doar in roluri de good girl si Keira Knightley in roluri de bad girl si mi se pare ca rolurile s-au potrivit de minune asa. Invers ar fi fost total gresit. Si oricum culoarea parului nu e chiar asa importanta. Sunt filme facute dupa carti in care culoarea parului actorilor nu are nicio legatura cu culoarea parului personajelor din carti si totusi merg bine si asa.
    Ideea e doar ca mie mi-a placut la nebunie filmul! 🙂

    • Anca, ma bucura ca este cineva care gandeste ca mine 🙂 Daca ti-a placut la nebunie filmul, te sfatuiesti sa citesti si cartea. Daca erai din Iasi ti-o imprumutam, dar asa o gasesti la Polirom. Este minunata!

  3. Me, me, me, pick me! Adică vreau şi eu cartea, te rog! 😀

Leave a Reply

