Tari pe care as vrea sa le vizitez

Pentru ca imi place tare mult subiectul lepsei primita de la Mihaela, o sa incerc sa o onorez si sa ma limitez doar la 3 tari si  sa nu bat campii prea tare. Nu am un top al tarilor pe care mi-as dori sa le vizitez, asa ca ordinea este aleatorie.

Franta – pentru ca sunt pasionata de limba, cultura, civilizatia si mai ales gastronomia francezilor. Cum nu as putea sa fiu daca am studiat-o atatia ani ? Pana acum am reusit sa vad doar o infima particica din tara asta minunata, si anume Parisul.  Citind cartile lui Peter Mayle am ajuns la convingerea ca Provence este o regiune care nu trebuie ratata (asta daca vreau sa descopar meniuri rustice, dar si sofisticate in acelasi timp). Imi voi face mie o mica promisiune: daca voi ajunge in Provence o sa incerc si melci si picioruse de broasca 🙂

Egiptul – dupa o calatorie gastronomica in Franta, mi-as dori sa ma delectez cu putina istorie din cele mai vechi timpuri. Cine nu si-ar dori sa vada o tara in care au domnit maretii faraoni si de numele careia este legata misterioasa Cleopatra?  Dupa o vizita in Karnak , Luxor si Valea Regilor, alte locuri minunate ar fi Cairo, Alexandria, Memfis sau Gizeh.

Israel – parintii mei au avut privilegiul sa ajunga acolo in mai multe randuri si mi-au povestit/ aratat atatea despre locurile sfinte (si nu numai), incat simt ca trebuie sa ii ofer si sufletului meu candva o excursie la locurile sfinte. Mi-ar placea sa ajung acolo ca sa imi curat sufletul si mintea. Oricum Israelul ofera multe posibilitati de petrecere a timpului liber, pe langa turism religios.

In afara de acestea mi-as dori sa mai ajung in Finlanda (da, da, in Laponia pentru copilul din mine),  Austria, Spania, India, Brazilia, Canada (ma gandesc intr-un viitor sa emigrez acolo) si lista ar putea continua la nesfarsit.

Dau leapsa mai departe oricarui doreste.

4 responses to “Tari pe care as vrea sa le vizitez

  1. Mie în afară de produsele de braserie (baghetele, pâinicile umplute cu diferite chestii ca struguri, ciocolata, etc.), nu m-a încântat cine ştie ce bucătăria lor. Carnea o mănâncă în sânge majoritatea, la aproape orice masă au cartofi prăşiţi sau crochete. Desigur, am mâncat şi multe chestii bune în 3 luni, nu neg. Şi ce-i drept, n-am străbătut marile restaurante, că nu mi-am permis.

  2. Pingback: You Made My Day! | Mihaela Anghel

  3. E ciudat ca nu ai pus si Italia pe lista ta dar totusi o pun eu acu. De ce sa vizitezi Italia? hmmm pai sunt aici de cateva luni si belive me… este superb. Cel putin in zona asta a Siciliei unde ma aflu eu sunt foarte multe locuri frumose, cladiri vechi (nu in mod expres importante ci doar vechi), mancarea este buna si vinul este exceptional.

    Franta este si ea o tara superba. EU am fost in partea de nord a Frantei… am vizitat si Parisul. Deci daca vei acea ocazia sa mergi in Franta iti recomand si Region Houte Normandie.

    Egiptul este si pe lista mea… platourile din Giza si alte locuri frumoase de pe acolo… trebuie sa avem grija totusi ca zona este destul de periculoasa in fiecare saptamana inregistrandu/se cate o rapire de turisti :)) NU de alta dar nu am eu bani pentur rascumparari.

    Desi am fost in Franta… vreau sa vad Parisul noaptea si sa ma plimb pe Champs-Élysées inca odata. SI vreau sa mananc si branza lor cu miros de sosete de tractorist… este foarte buna si cred ca si Mihaela poate sa confirme faptul ca acea branza merge cu un vin rosu bun 😉

    • Alex, am omis sa adaug multe tari pe lista! Am si zis la final ca daca m-as apuca sa le insir pe toate o sa fie o lista fara sfarsit 🙂 Ca sa rezum, daca as avea bani destui, cred ca primul lucru pe care l-as face ar fi un tur al tuturor tarilor din Europa!
      Imi place si mie branza frantuzeasca, in special cea aromata cu nuci (nu imi mai reamintesc numele) si cea de capra.
      Daca tot mi-ai adus aminte de vin, sunt atatea sortimente pe care as vrea sa le incerc…
      Pe mine m-a enervat Champs- Elysees pentru ca era atat de agomerat seara! Mi-a placut mult mai mult plimbarea pe strada Quai Branly.

Leave a Reply

