Leapsa despre carti

Am primit o leapsa deosebit de interesanta de la Anca si suna cam asa.

1. Daca vi s-ar propune sa va scrieti biografia, carui scriitor i-ati incredinta sarcina aceasta?

Nu sunt o persoana atat de interesanta incat sa merit aceasta onoare, dar cred ca l-as alege pe Gabriel Garcia Marquez.

2. Care sunt motivele pentru care i-ati incredinta lui sarcina aceasta?

Pentru ca si-a scris atat de bine propriile memorii (vezi A trai pentru a-ti povesti viata – o carte minunata pe care o recomand din toata inima) incat ar reusi sa romanteze o viata plicticoasa precum a mea.

3. Este sfarsitul lumii. Ce carte ati pune in capsula cosmica pentru a pastra o « urma» a umanitatii?

Prima data m-am gandit la Biblie, dar (dupa ce am citit recenzia Cristinei si am vazut si filmul) cred ca mult mai potrivita este ” Baiatul cu pijamale in dungi”.

4. Cum arata pentru dvs pauza ideala pentru a citi o carte?

Un coltisor din acela cum vezi prin filme cu multe pernute asezate pe o bancuta, in fata unui geam in care sa bata soarele si sa intre un miros proaspat de flori. Sa nu imi sune telefonul, sa nu am acces deloc la internet si sa fiu doar eu cu gandurile mele si cu cartea in brate.

5. Daca ati avea puterea de a « sterge » un personaj de roman care ar fi acesta?

Probabil de-a lungul timpului am intalnit multe personaje neplacute (inspirate dupa atatia oameni neplacuti din realitate), dar oricat de mult m-ar fi enervat, ei erau construiti doar pentru a-i pune mai bine in valoare pe cei mult mai placuti.

6. Care sunt motivele pentru care ati scoate acest personaj?

7. Cati kilometri ati merge pentru a gasi o carte ?

Probabil nu foarte multi pentru ca nu am o conditie fizica buna. Dar daca nu o gasesc aproape, mereu pot apela la internet si daca nu merg eu la carte, vine cartea la mine.

8. Daca ar fi posibil sa va intoarceti in trecut, ce scriitor ati vrea sa intalniti ?

Jose Saramago si Mircea Eliade

9. Care ar fi primele cuvinte care i le-ati adresa (In afara de « Buna ziua ») ?

Sigur as fi foarte emotionata si nu as putea lega nici doua vorbe. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca habar nu am portugheza.

10. Descrieti biblioteca visurilor voastre.

Pentru ca nu voi putea avea niciodata biblioteca din Alexandria, ma voi limita la ceva mai simplu

Leapsa merge mai departe la Diana, MD si Jovis, dar poate fi preluata de oricine doreste.
4 responses to “Leapsa despre carti

  1. Frumoase raspunsuri. Dar daca-mi permiti, voiam sa te intreb cum de ai ales Baiatul cu pijamale in dungi. 😀

    • In mare parte fiindca rasa umana mai are un suflet in adancul inimii sale de piatra uneori. Chiar daca, teoretic, Bruno ar trebui sa-l considere pe Schmuel dusman (exact ca si pe ceilalti evrei -Geez, pe bune daca inteleg o justificare chestiunii asteia cu rasa pura), pana la urma candoarea sa si faptul ca a descoperit o fiinta cu care rezoneaza si care ii ajunge prieten vor invinge. Cred ca asta este o mare dovada de umanitate.

  2. I love Gabriel Garcia Marquez !!! Foarte dragute raspunsurile tale, am preluat leapsa, multumesc! :-*

Leave a Reply

