Do you Facebook?

Citeam de curand ca, pe undeva pe la mijlocul secolului al XXI lea, mintea umana va deveni aproape infantila, vom avea un simt al identitatii insuficient dezvoltat, nu vom sti sa facem diferenta intre ceea ce este real si ceea ce e imaginar si vom deveni nesiguri in ceea ce ne priveste identitatea. Nu m-ar mira absolut deloc daca s-ar intampla asta pentru ca, peste tot pe unde ma intorc, toata lumea povesteste de tot tipul de retele de socializare, se fac filme pe tema asta care mai nou sunt si premiateย  (deci se incurajeaza statul in fata calculatorului si distantarea de viata reala).

Si asa sarmanii copii/ adolescenti din zilele noastre citesc din ce in ce mai putin sau ies sa se joace afara cum faceam eu de exemplu cand eram mica, preferand calculatorul (televizorul oricum este demodat) in fata unei carti. Facebookul asta le rapeste si mai mult timp si ii face si mai dependenti de internet. De ce ne mai mira, daca unii copilasi au de bebelusi profil pe Facebook?

Aceasta doamna Greenfield (profesor de farmacologie) de care va spuneam mai sus, si-a finalizat pledoaria in felul urmator : “Spre deosebire de un joc in care trebuie sa salvezi o printesa, unde scopul este de a te simti recompensat imediat, cand citesti o carte, de fapt, scopul este sa afli mai multe despre printesa”.

Nu voi fi ipocrita spunand ca eu nu am cont pe retelele de socializare sau ca nu intru pe ele. Am, dar intru cu moderatie, o data pe zi (de regula de la serviciu, cand nu am nimic de facut sau am terminat toate blogurile de frunzarit). Sigurele motive pentru care intru sunt: noutatile leagate de serialele pe care le urmaresc, evenimentele care vor urma in Iasi (de regula apar mult mai greu in presa) si comunicarea cu fosti colegi plecati in strainatate. Si pentru ca maine este ziua fara Facebook ma voi abtine complet de a ma conecta.

Daca tot am amintit mai sus de filmul The Social Network, care ilustreaza povestea Facebook-ului, discutam cu o colega zilele astea despre impactul lui asupra noastra: nu ne-a impresionat absolut deloc. Foarte trist, dar destul de realistย  insa, este acest citat:ย  “This is the movie that told us who we were this year, this decade” (Peter Travers, Rolling Stone). Daca asa va arata viitorul nostrul sau al copiilor nostri, atunci viitorul nu suna bine deloc.

Mai nou (si treaba asta este destul de amuzanta din punctul meu de vedere), Facebook-ul este citat in unul din cinci cazuri de divort, potrivit studiului unei firme de avocatura britanice.

Asadar, do you Facebook?

Sursa

10 responses to “Do you Facebook?

  1. Wow… cred ca am scris despre acest subiect de cel putin 10 ori. Fiecare cu aceeasi intrebare… de ce copii nu se mai joaca afara si se joaca pe calculator, de ce stam pe facebook, twitter si alte retele de socializare, de ce facem aia… de ce facem cealalta.. raspunsul este simplu LUMEA A DEVENIT COMODA.

    Pe mariussecu.ro in articolul “Generatia care le are pe toate” a scris cateva idei interesante dar nici el nu putea sa-si explice de ce.

    Vezi tu totul pleaca de radacina, in cazul nostru parintii. Cand un parinte lucreaza 12 ore vine acasa rupt de oboseala si nu mai are puterea de a sta cu copilul si de al educa cum trebuie. Si il trimite la calculator… pentru ca stie ca acolo tace din gura si o lasa sa se relaxeze sau sa faca mancare sau ce mai facea ea.
    E mai bine sa-si stie copilul in fata calculatorului, cand parintii sunt la servici decat sa se ingrijoreze sa nu-l calce masina sau sa nu fi cazut prin nu stiu ce vagauna.

    Proasta informare in scoali despre internet si ce e bine si ce nu sa faci pe internet duce la probleme mult mai grave decat statul in fata calculatorului. Furturi de identitate, corupere de minori, violuri si de ce nu talharii.

    Nu sunt de vina retelele de socializare pentru ce se intampla in viata noastra. Cred ca am spus povestea cu mama care si-a lasat bebelusul sa moara de foame ca ea a jucat World of Worcraft nu stiu cate zile … asta nu inseamna ca trebuie sa-i acuzam pe cei de la Blizzard ca mama e cretina.

    Si exemplele pot continua.

    Alegerile le facem noi cum ne crestem copii si cum le controlam activitatea pe internet.

    • Alex, da, lumea a devenit comoda, dar vezi tu ca aceasta comoditate o sa faca din viitoarea generatie niste legume. Nu o sa mai avem o identitate proprie: dupa 12ore de stat in fata calculatorului intr-un joc (cat mama e la serviciu) sarmanul copil va avea creierul zob. Am observat ca multi copii din ziua de astazi fie sunt depresivi, fie sufera de hiperactivitate – impulsivitate.
      Pe vremea mea (wow, vb ca o baba) aveam atatea lectii de facut ca rareori mai prindeam un televizor. Si daca ne uitam la tv urmaream Cartoon Network si macar invatam lb engleza.
      Stiam si eu de cazul cu Warcraft, dar mai nou au aparut si alte povesti: mama care si-a ucis copilul pentru ca o deranja cand juca Farmville… E trist felul in care se transforma oamenii… Oricum tehnologia are o mare influenta asupra noastra.

  2. Yep. Cum a am pus… tine foarte mult de educatia fiecaruia. NU poti sa impui unui parinte cum sa isi creasca odrasla. E foarte complicata situatia. Din pacate nici Cartoon Network nu mai este cum era inainte. NU tu Flintstones, sau Dexter, sau Jetsons si sa nu mai vorbim de scooby-doo. Acu sunt si traduse in romana foarte, foarte prost si mai dau si tot felul de ciudatenii.
    Norocul meu ca aici mai este si optiunea sa schimbi pe limba originala fiind Televiziune Digitala. si am si CartoonNetwork classic.
    Dar nu despre desene ar trebui sa vb noi acum. Tehnologia te ajuta si iti schimba obiceiurile. Asta nu inseamna ca trebuie sa lasi tehnologia sa traiasca pentru tine.

  3. Si mie mi se pare extrem de trist ca e nominalizat la oscar un film ca The Social Network, pentru ca …nu se intampla nimic in el! Dar dom’le, chiar nimic!

    Cat priveste Facebook…cel mai tare urasc sa mi se spuna: vezi ca mi-am pus si eu cateva poze acolo, in albumul ala…nu vrei sa le comentezi si sa le dai like[am patit]? OOOOOOOK,..a.. NU! ๐Ÿ˜€

    • Cristina, eu sper totusi sa castige cine merita cu adevarat aka Black Swan, desi inca nu am vazut True Grit.
      Si, ai sarbatorit azi ziua fara FB, nu? ๐Ÿ˜€ Eu una marturisesc ca nu am intrat deloc ๐Ÿ™‚
      Legat de The Kings’s Speech, am aflat ca apare in Ro undeva dupa 10 feb. Poate mergem atunci

  4. Me again ๐Ÿ˜€ Se pare ca nu mai scapi de mine si incepi sa ma urasti :)) Joke (or not)

    Filmul cred ca a fost facut pentru fanii Facebook. Si de ce sa nu recunoastem a avut destul de multe vanzari si si-au scos baietii banii. Cand o sa realizati ca totul este pentru bani. Daca iti place filmul… bine … daca nu… e si mai bine. Cat despre nominalizari la Oscar… l-as putea nominaliza pe Jesse Eisenberg a jucat exceptional, … dar in niciun caz filmul in sine.

    • Alex, doamne fereste! Da ce mi-ai facut ca sa te urasc! ๐Ÿ™‚
      Probabil ca ai dreptate, desi stiu persoane care sunt really into FB si totusi nu le-a placut filmul. Am impresia ca Jesse este pentru actor principal, desi multa lume a fost dezamagita ca nu a fost nominalizat si nou Spiderman (Andrew si imi scapa numele- Garfield oare?)pentru rol secundar…
      Mi-a placut Jesse, dar eu merg pe James Franco (febletea mea) care a jucat magnific in 127 hours (recomand si filmul)!!!

  5. N-am intrat nici eu deloc, si tare-s mandra de mine :D. Vai, ce bine ar fi sa mergem la The King’s Speech!.. Ultimul meu examen e pe 11, deci e perfect ๐Ÿ™‚

    • Cristina, me too, me too! Trebuie sa mergem la cinema sa il vedem. Sper sa ma pot abtine pana atunci si sa nu il urmaresc ๐Ÿ˜€ Cred ca pe 11 este premiera, asa ca la fix pica ๐Ÿ˜€

  6. I don’t wanna sound cocky or anything, but pretty much everything about The Social Network sucked. ๐Ÿ˜ Si mie chiar imi placea cum juca Eisenberg, inainte…dar acum am serioase indoieli in privinta lui.
    Different opinions, I suppose.

Leave a Reply

