Briose cu morcov si ananas

Mi-am promis de mult timp ca voi reincepe sa gatesc ceva dulce in fiecare saptamana, dar mereu am gasi scuze sau prajituri bune la cofetaria din cartier. Pana astazi cand am invins lenea si am pregatit niste briose cu morcov si ananas. Daca nu va plac combinatiile inedite si putin mai ciudatele va sugerez sa ocoliti aceasta reteta.

Imi pare rau ca nu am poze din timpul pregatiri, dar prietenul meu a fost ocupat cu jucatul pe calculator in loc sa ma asiste. Poate data viitoare…

Pentru a pregati aceste briose cu morcov si ananas avem nevoie de:

  • 500g faina (eu am folosit de macinis integral dietetica)
  • 100g unt topit si putin racit
  • 2 morcovi mari
  • 200g zahar
  • 2 oua
  • 3 linguri smantana
  • 2 lingurite scortisoara
  • 1 plic praf de copt
  • 1 praf de sare
  • 2 linguri ananas din compot tocat marunt

Radem morcovii pe razatoarea cu ochiurile mici. Taiem marunt ananasul din compot si il amestecam impreuna cu morcovul.

Batem ouale (fara a le separa) cu zaharul pana se formeaza o compozitie cremoasa si spumoasa. Adaugam untul topit si racit si cele 3 linguri de smantana. Mixam bine pana se omogenizeaza.

Adaugam morcovul (cu tot cu zeama lasata) si ananasul in compozitia de mai sus.

Separat amestecam faina cu scortisoara, praful de copt si sarea. Turnam faina treptat peste compozitia cu ouale.

Ungem cu unt formele de briose. Daca avem rabdare, le putem tapeta si cu hartiute speciale pentru briose. Eu am sarit acest pas din prea multa lene, dar oricum stiam ca nu se va lipi aluatul de forme. Punem compozitia in formele de briose. Cantitatea ideala este de doua treimi din forma de briosa, asta pentru ca ele vor creste in timpul coacerii de la praful de copt.

Le dam la cuptorul preincalzit pentru 20-25 de minute, la foc mediu. Timpul de coacere este in functie de cuptorul fiecaruia. La mine, spre exemplu a fost nevoie sa le las doar 15 minute pentru ca am un cuptor tare naravas. Verificam daca s-au copt facand testul cu scobitoarea (daca nu se prinde aluat de scobitoare dupa ce o infigem in briosa inseamna ca este gata).

Le lasam la racit in forme si apoi le scoatem cu grija cu un cutitas. Le putem decora dupa pofta. Eu am ales sa folosesc acele creioane in 4 culori de la Dr Oetker, dar va voi ruga sa imi scuzati talentele de artista. Decorarea nu este punctul meu forte pentru ca nu am deloc rabdare si talent la bibilit.

Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 18 briose dintre care 6 mai marisoare pentru ca voiam sa termin o data compozitia πŸ™‚

Briosele sunt foarte aromate de la scortisoara si destul de pufoase. Sunt ideale de servit alaturi de un pahar cu lapte la micul dejun.

Bon apetit!

3 responses to “Briose cu morcov si ananas

  1. Aweee, ce cute arata!! πŸ™‚ Eu nu am gustat niciodata o prajitura cu morcov, am vazut un tort care arata demential la Starbucks si am dat peste cateva retete pe net insa am o prejudecata cum ca morcovii nu fac echipa buna cu deserturile! Dar sunt tot mai curioasa si o sa ma incumet sa gust odata, sper sa am o surpriza placuta!

    • Kzarinne, arata oricum numai cute nu din punctul meu de vedere :D. Nu ma pricep deloc la decor, recunosc. Dar sa stii ca la gust sunt foarte foarte bune. Si eu aveam o prejudecata mai demult ca morcovii nu merg la deserturi, dar m-am inselat. Iti sugerez sa go for it!
      Am mai mancat o data o prajitura cu morcovi si cu caise si era si mai si. Dar pentru aia astept vara ca sa o prestez si sa o pozez caci anul asta nu mi-am pus fructe la congelator :(. Mai sunt buni si biscuitei crocantei dulci cu morcovi, dar ras mai mare:D Tort inca nu am incercat dar m-ar cam tenta si pe mine πŸ˜€

  2. Pingback: Blueberry muffins – Stilla Dolce | Mihaela Anghel

Leave a Reply

