Briose cu ricotta si ciocolata

In ultimul timp am fost foarte intoarsa pe dos: cu o lipsa acuta de chef si inspiratie. Pe langa asta cireasa de pe tort a fost ca am mai si racit un pic. Ce mi-a trecut mie prin capsor cand am vazut ca nimic nu ma face sa ma simt bine? M-am dus in bucatarie, dupa ce am rasfoit blogurile culinare, si am copt aceste minunate briose cu ricotta si ciocolata.

Ingredientele necesare:

  • o cutie de ricotta (250g)
  • 3 oua la temperatura camerei
  • 300ml lapte
  • 300g faina cernuta
  • 200g zahar
  • 70g unt topit si racit
  • 1 lg esenta de vanilie (sau de care preferati)
  • 2lgt praf de copt
  • 1/2 lgt sare
  • 3 lg cacao cernuta
  • 100-150g ciocolata neagra (cu continut mare de cacao- eu am folosit cu 50%) taiata marunt

Incalzim bine cuptorul. Pregatim tava/ tavile de briose. Eu nu m-am gandit sa ung hartiile de briose cu putin unt ca sa nu se lipeasca de ele.  Voi sa nu faceti prostii ca si mine ca aruncati dupa hartiile cu multa compozitie prinsa pe ele. Asadar, fie ungeti tava sau forma in care puneti aluatul cu unt, fie hartiutele. Noroc ca m-am prins la al doilea rand.

Amestecam bine branza ricotta, punem ouale pe rand si omogenizam bine dupa fiecare. Indepartam resturile de branza de pe margini sau de pe fundul vasului si apoi amestecam iarasi compozitia. Adaugam esenta de vanilie, laptele si untul topit. Mai amestecam bine.

Separat, intr-un alt vas, amestecam faina, praful de copt, sarea, cacao si zaharul. Adaugam compozitia lichida in cea solida si amestecam putin, doar cat sa se omogenizeze. De preferat nu se folosi mixerul. Adaugam bucatile de ciocolata taiate marunt si amestecam din nou.

Punem compozitia in formele de briose. Cantitatea ideala este de doua treimi din forma de briosa, asta pentru ca ele vor creste in timpul coacerii de la praful de copt.

Le coacem la foc mic spre mediu pentru 20 de minute.

Din compozitia de mai sus mie mi-au iesit 28 briose. Pentru o culoarea mai intensa ar fi bine sa folositi cel putin 50g de cacao. Eu as mai fi pus, dar din pacate nu mai aveam.

Aceste briose cu ricotta si ciocolata sunt delicioase, dar este bine sa fie consumate cu moderatie. Cred ca sunt minunate la micul dejun, alaturi de o cana cu ceai sau cacao cu lapte.

Sursa mea de inspiratie delicioasa

Bon apetit!

2 responses to “Briose cu ricotta si ciocolata

  1. Ce bine arata! :p Par delicioase!

    • Mihaela, pozele sunt cam aiurea ca sunt facute seara. Dar gustul lor sa stii ca este minunat. Nu sunt nici foarte dulci, nici foarte amarui.

Leave a Reply

