Sortimente de ceai: Mate & Maracuja – Princess Java

Pana sa fi citit cartea lui Isabel Allende – Ines a sufletului meu nu am auzit vorbindu-se de ceaiul mate sau yerba mate si nici de felul in care se prepara. Sper sa nu va suparati pe mine, dar o sa va povestesc putin despre el.

Este originar din America de Sud si mai este supernumit si aurul verde.  Mate nu se consuma in stilul clasic din ceasca, ci dintr-un vas numit “mate”, (s-ar traduce prin cana) din care bautura se amesteca si se bea cu un pai de argint numit “bombilla”. Cum ceaiul japonez are o traditie, asa si mate are un adevarat ritual in locurile de bastina. Cel care serveste ceaiul se numeste “”cebador””. El bea primul din infuzia preparata, apoi umple cu apa vasul din care a baut el si in care sunt deja frunze de mate si il transmite urmatorului. Vasul din care se bea ceaiul trece pe rand pe la fiecare, pana cand ceaiul devine “”spalat””, adica si-a pierdut toate substantele aromate si culoarea. De regula, se mai poate turna apa peste frunzele de mate de 10-15 ori, deoarece frunzele isi pastreaza mult timp aroma. Puteti citi mai multe despre mate aici. Are un efect tonic si energizant si poate inlocui cu succes cafeaua si chiar poate fi baut si seara fara probleme.

Chiar nu puteam sa tin pentru mine toate informatiile pretioase aflate despre mate! Dar sa trecem la impresiile despre acest ceai. Cel de la Princess Java este primul tip de ceai mate pe care il beau.

Contine urmatoarele ingrediente: ceai paraguayan mate, extract de lamaie, aromatizator identic celui natural de maracuja. Sigur nu este cel mai natural si veritabil dintre toate, dar am ramas placut impresionata de el.

Se prepara extrem de usor: se adauga peste un plic 200-250ml apa fierbinte si se lasa la infuzat 5- 7 minute. Se serveste simplu, sau insotit de prajituri, cu zahar sau miere de albine, cu un strop de lapte sau o felie de lamaie. Atentie insa ca mierea ii schimba aroma. Eu am ales sa il indulcesc cu o lingurita de zahar si a fost mai mult decat suficient.

Am obtinut o bautura de o culoare foarte placuta si cu un miros exceptional. Banuiesc faptul ca predominant este gustul de maracuja, dar nu m-as putea pronunta pentru ca inca nu am avut ocazia sa il degust pana acum. Aroma este dulceaga, foarte putin amaruie.

Oricum nu ma asteptam sa imi placa atat de mult! Chiar am observat ca este intr-adevar energizat pentru ca dupa ce il beau, de regula dimineata, imi ofera o senzatie de bine si de voiosie. Un fel de sugar rush. Ma bucura extrem de tare faptul ca l-am descoperit. Astept cu nerabdare un sortiment de mate pur comandat pe net acum 3 saptamani care din pacate nu imi mai ajunge  😦 Tare as vrea sa le incerc.

Eu mi-am luat acest sortiment plus un mate simplu tot de la Princess Java si am dat pe ambele 4,5 lei (era promotie). Probabil in Iasi costa undeva la 5 lei o cutie cu 25 de pliculete. L-am vazut in magazinele naturiste, dar eu mi l-am luat dintr-un supermarket din Botosani.

9 responses to “Sortimente de ceai: Mate & Maracuja – Princess Java

  1. Si mie mi-a placut mult acest ceai; iti recomand si Mate Green de la CTS, nu e atat de aromat, dar e la fel (sau chiar mai mult) de energizant.

    • Mihaela, daca stiam de el il luam ieri de la CTS. Oricum eu il astept pe cel de la Sweetwood care vad ca numai nu vine. Deci nici saptamana aceasta nu au trimis, desi au promis 😦

  2. Tare ma bucur ca ti-a placut! E unul dintre ceaiurile mele preferate 🙂

  3. Am mai patit si cu alte firme care au oferit concursuri, chiar la mine pe blog, sa intarzie cu trimisul premiilor din cauza ca produsele nu erau pe stoc. Insa pana la urma trimiteau premiul. Oricum am inceput sa mentionez ca responsabilitatea cade in sarcina firmei, ca sa nu fiu eu invinuita in caz ca ei nu trimit premiul pana la sfarsit.

    • Mihaela, eu nu am dat vina pe tipa care a tinut concursul. Nici nu am mai discutat cu ea despre premiu si nici ea nu m-a intrebat daca a ajuns… Oricum, mi-am luat gandul de la premiu ca mi se pare ca nu prea stiu sa isi tina cuvantul. Ce-am avut si ce-am pierdut :)) Puteau macar sa imi trimita un mail sa ma anunte.

  4. Am inteles. 😉 Nu, de primit sigur il vei primi, dar mai tarziu. Stiu si din experienta avuta cu alte firme. Ei trimit premiul, dar daca nu-l au in stoc, atunci mai intarzie. Eu zic sa nu-ti iei gandul, dar sa mai astepti.
    Stiu, ma gandesc si eu ca daca nu ar avea in stoc, de ce l-ar oferi ca premiu, dar cine stie…poate l-a cumparat pe cineva pe cel care era in stoc sau …
    Oricum, sigur vei primi premiul, ai sa vezi. 😛

  5. Pingback: Sortimente de ceai: Hula Hopp – Casa de ceai | Jurnal de buzunar

Leave a Reply

