Spartacus: Blood and Sand

Tradus la noi prin Nisip insangerat, acest serial nu este recomandat celor care stau prost cu inima sau care nu suporta prea bine vulgaritatea si nuditatea. Situat la limita intre obscenitate si atrocitate, Spartacus a reusit sa ma capteze de la al treilea episod. Pe primele doua le-am ratat din varii motive, dar m-a pus la curent prietenul meu.

La inceput am crezut ca este foarte asemanator cu 300, dar din fericire este mai mult decat atat. Este plin de intrigi, de dragoste, de violenta si de comploturi. Este o combinatie foarte reusita intre 300 si Rome.

Practic primul sezon al serialului ne prezinta viata unor sclavi gladiatori din Casa Batiatus de Capua, in frunte cu Spartacus. Povestea gladiatorului Spartacus o stim cu totii: dupa ce este despartit de sotia sa, el este fortat de imprejurari sa participe la luptele in arena.  Doar in vremea aceea cu ce  se putea inchide gura maselor? Cu paine si circ, in cazul asta lupte in arena pe viata si pe moarte. Probabil era cam singura forma de divertisment in acele timpuri.

Treptat acesta devine unul dintre cei mai de temuti dusmani ai Romei si isi deapana un ghem de intrigi si un plan prin care sa se razbune pe cei care i-au rapit fericirea destramandu-i familia. Va fi nevoit si el sa joace murdar, sa isi faca din dusmani prieteni si invers, sa participe la intrigile politice si morale care se impletesc cu vulgariatea, sangele, violenta si coruptia pentru a-si atinge scopul final dezvaluit in ultimul episod al seriei 1.

Daca nu suneti foarte pudici sau cu stomacul slab, va garantez ca veti fi captati de acest serial. Niciodata pana sa urmaresc Spartacus nu am asteptat cu sufletul la gura sa apara inca un episod nou si nu am trait cu atata intensitate actiunea in sine. Are scene de sex si de violenta cu foarte mult sange varsat (blood and gore), dar efectele alea speciale si stop cadrele nu te fac sa fii dezgustat. Imi place in mod special felul in care vorbesc actorii, scenaristii folosind foarte multe cuvinte mai vechi sau o topica mai invechita ca sa spun asa. Din punctul meu de vedere, asta face din Spartacus un serial mai autentic si parca il muleaza mai bine in timpul romanilor. Intriga serialului este excelenta, iar subiectul principal se construieste incet de-a lungul a mai multor episoade. Desigur ca personajele au multiple fatete si sunt nuantate unori drept good, alteori drept evil. La un moment dat ajungi sa te atasezi de unele personaje sau chiar sa rezonezi cu ele si sa ti se faca mila, in timp ce altele iti provoaca o repulsie profunda.

Actorul din rolul principal al lui Spartacus este un nume nou in industria cinematografica, Andy Whitfield. Alaturi de el o veti mai recunoaste pe Lucy Lawless (Xena), care intra atat de bine in pielea personajului ei!  Din pacate, in noul sezon intitulat Gods of The Arena (un soi de prequel, actiunea desfasurandu-se inaintea aparitiei lui Spartacus in scena), Andy va fi fortat sa se retraga din serial din cauza unor probleme foarte mari de sanatate. Am inceput sa urmaresc si al doilea sezon si este la fel de captivant ca si primul.

Ca sa inchei, daca suneti mai pasionali si cautati un serial care sa va tina cu sufletul la gura, atunci veti aprecia dialogul dramatic, dar si poetic (cumva asemantor cu piesele lui Shakespeare), sexualitatea dar si violenta. Chiar daca vi se va parea trivial, placerile lumesti erau aceleasi ca si in zilele noastre dar atunci erau mult mai bine afisate si asumate fata de acum.

10 responses to “Spartacus: Blood and Sand

  1. Buna. Te-ar interesa sa scrii despre Spartacus pe blogul SerialeTari.com

    • Marius in primul rand mersi de vizita. In al doilea, deja am scris despre Spartacus aici, deci nu stiu ce as putea spune mai mult si mai bine pe site-ul tau 🙂

  2. E unul din serialele preferate insa imi e oarecum ciuda ca nu-l mai vad pe Andy in rolul principal dat fiind faptul ca e bolnav. 😦

    • Addicted si al meu este. Si e tare ciudat mai ales ca mie nu prea imi plac filmele/ serialele de actiune.
      In ceea ce-l priveste pe Andy, si eu am fost foarte trista cand am auzit ca este atat de grav bolnav si ca nu-l va mai putea juca pe Spartacus. Acum a ajuns sa imi placa mult de Crixus 🙂

  3. Ideea era sa scrii review-uri saptamanale pentru episoadele serialului. Dar deja…mai este putin si se termina acest prequel Spartacus, care va avea decat 6 episoade.

    • Marius, da mai e DOAR un episod din sezonul 2. Imi pare rau ca se va termina si am citit niste zvonuri ca asta e tot 😦

  4. apare la anul in ianuarie adevaratul sezon 2 la Spartacus: Blood and Sand. Dar cu alt actor in locul lui Andy.. Gasesti la mine pe blog informatii mai multe

    • Marius, thanks for sharing. Stiam ceva de un nou actor in rolul lui Spartacus dar nu cred ca va mai fi la fel…poate pana atunci se face bine Andy…

  5. http://serialetari.com/seriale_actiune/spartacus/liam-mcintyre-este-noul-spartacus.html

    Nu cred ca Andy Whitfield va mai reveni. L-au ales pe acest Liam…si cu el se va face urmatorul sezon. Care probabil va avea 12 episoade si dupa cum am zis va aparea abia in ian 2012. nu cred ca il baga din toamna.

    Oferta mea de a scrie review-uri pe SerialeTari se poate extinde si la alte seriale..daca urmaresti si altele.

    Spor la blogareala.

    • Marius, mi se pare ca are o structura faciala foarte asemanatoare cu Andy, desi e genul acela de pretty boy. Sper sa faca o treaba buna si sa ne putem obisnui cu el in rolul pricipal.
      O sa ma gandesc la oferta ta, desi in momentul de fata chiar daca urmaresc multe seriale nu prea as avea timpul necesar sa scriu despre ele. Mersi, spor si tie!

Leave a Reply

