Elizabeth Arden – 5th Avenue

Mi-am dorit de foarte mult timp acest parfum, pana cand dorinta mi-a fost indeplinita, primindu-l cadou. Stiu ca este daunator mediului, dar parfumurile sunt cam singurele produse ne-naturale pe care indraznesc sa le mai folosesc. Am fost atrasa foarte mult de el, vazand combinatia de arome florale continute.

L-am primit cadou de Craciun, iar perioada in care mi-a fost daruit mi se pare excelenta pentru a fi purtat. Din punctul meu de vedere este un parfum cam greu de purtat vara, fiind si EDP (apa de parfum), nu EDT (apa de toaleta).

Producatorul ne spune ca are urmatoarele arome: lilac, Bulgarian rose, jasmine, tuberose from India, carnation, iris, magnolia petals, mandarin, peach, vanilla, bergamot, ylang-ylang, nutmeg, lime tree, sandalwood, amber, Tibet musk.

Parfumul a fost lansat in 1996 si este clasificat drept o aroma  florala invioratoare. Cand am dat cateva pufuri cu el la inceput mi s-a parut un parfum mult prea greu si foarte intepator, foarte asemantor cu un dezinfectant cu miros de flori. Din fericire acest aspect dispare in 2-3 minutele. Apoi l-am lasat sa se aseze pe piele si sa isi arate adevarata valoare. Ei bine, prima data nasul mi-a fost inundat de aroma imbietoare de tei, combinata intr-un fel foarte special cu mandarine si liliac. Aroma este foarte proaspata si foarte florala. Imi creeaza aceeasi impresie ca si cum m-as intinde la umbra sub un copac de tei in floare si pe langa care adie o briza ce aduce un miros imbatator de liliac, iar eu decojesc o mandarina.

Dupa vreo jumatate de ora simturile imi sunt inundate de aroma de trandafir, iasomie, violete si piersici. Cea din urma se simte extrem de puternic pe pielea mea. Chiar daca mirosul freziilor nu face parte din acest parfum, totusi simt destul de bine aroma imbatatoare a acestor flori minunate. Ma bucura extrem de tare acest fapt pentru ca ador freziile. Nu stiu daca este femeie careia sa nu ii placa…

Pe final, cand parfumul se linisteste din a mi se dezvalui, incep sa ii simt notele de baza: ambra, nucsoara, vanilie si mosc.

Despre persistenta, nu stiu pentru alte persoane cum este, dar pe pielea mea dureaza foarte mult. Daca ma dau dimineata, seara cand ajung acasa inca se mai simte. Primele dispar notele fructate, apoi cele florale, iar la final raman condimentele.

Dupa cum am spus, aroma imi place destul de mult si mi se pare un parfum curat, de purtat la o tinuta de zi cu zi. In opinia mea este perfect pentru anotimpul rece pentru ca daca l-as purta vara as avea dureri de cap garantate. Nu este exact acelasi miros ca in sticla, dar pielea mea il transforma intr-o aroma placuta nasului meu. Singurul inconvenient la acest parfum este sticla mult prea grosolana si greoaie. Are 125ml si cantareste cat 2-3 sticle de alte parfumuri, asadar nu il pot purta cu mine peste tot. Teoretic forma ciudata a sticlei ar trebui sa fie o reprezentare a unui zgarie nori din 5th Avenue- faimoasa zona din Manhattan, simbol al bogatiei. Ar fi fost mult mai practic din punctul meu de vedere ca forma sticlei sa fie putin mai delicata.

Leave a Reply

