Blackadder

Nu credeam sa ajung sa spun cat de mult imi place acest serial! Cred ca este unul dintre cele mai minunate seriale comice descoperite de mine pana acum si redescoperite cu ajutorul Cristinei. Primul contact cu el l-am avut acum vreo 8 ani cand inca se difuza la TV, dar treptat am uitat de el pana cand am avut o discutie despre Hugh Laurie…

Imi face o placere deosebita ca atunci cand ajung seara acasa, foarte obosita si cu moralul la pamant uneori, sa arunc o privire pe inca un episod din aceasta serie minunata.

Dar sa va spun un pic mai multe despre serial. Blackadder este destul de vechi, primul sezon debutand la BBC acum 28 de ani (wow e de o varsta cu mine πŸ™‚ ). Personajele principale sunt anti-eroul Edmund Blackadder, jucat magistral de Rowan Atkinson, si servitorul sau imbecil Baldrick, jucat de Tony Robinson.Β  Desi timpul actiunii este plasat in perioade diferite ale istoriei ( evul mediu, domnia Elizabethei I, sfarsitul secolulului 18 si inceputul celui de-al 19-lea, primul razboi modial), in prim plan este Edmund Blackadder, membru al unei dinastii engleze.

Treptat il vedem pe Edmund cum coboara pe scara sociala, fiind pe rand fiul regelui si duce de Edinburgh, apoi Lordul Blackadder- stranepot al originalului Black Adder, majordomul printului de Wales ( jucat de Hugh Laurie – un idiotΒ  si imbecil de mare clasa, dar totusi cu o doaga mai mult decat Baldrick), iar la final capitan pe frontul de vest in Primul Razboi Mondial. Pe masura ce acesta decade in rang social, devine din ce in ce mai inteligent, mai viclean si mai oportunist, scopul sau final fiind de a-si imbunatati situatia financiara (imi amintesc ca voia sa plece in Sardinia dupa ce a citit un anunt in ziar ca se cauta un rege nebun pentru acea regiune -vezi episodul cu actorii superstitiosi).Β  In fiecare serie, Edmund este insotit de servitorul sau fidel Baldrick, a carui intelegenta este undeva pe la stadiul de molusca. Ca sa nu mai vorbim de curatanie (nu si-a schimbat pantalonii de cand s-a nascut πŸ™‚ )

Ii veti mai recunoaste si pe Miranda Richardson ( Regina Elizabeth I si Amy Hardwood) sau pe Stephen Fry (Regele Charles I, Lord Melchett si Ducele de Wellington).

Daca aveati impresia ca Rowan Atkinson isi face cel mai bun rol din cariera jucandu-l pe Mr Bean, va cam inselati. Pentru o adevarata mostra de comedie savuroasa, care te face sa te tavalesti pe jos de ras, va recomand aceasta serie excelenta! Poate primul sezon vi se va parea putin fortat si personajul lui Rowan cam putin atriculat , dar va sugerez sa aveti rabdare pentru ca seriile 2 si 3 reprezinta cu adevarat esenta serialului.

7 responses to “Blackadder

  1. Ooo, ce mi-a placut si mie! Si cat il ador pe Hugh Laurie! πŸ˜€ Uitasem complet de serialul acesta. Nu credeam ca se mai uita si altcineva la el. :)) Intr-adevar o recomandare deosebita! πŸ™‚

    • Oh boy, Diana mersi! Si pe cati i- am mai corupt dupa ce mi-a reamintit Cristina de el: ) Este foarte foarte tare serialul, iar Hugh Laurie… chiar nu mi-l inchipuiam in rol de prostanac.
      Mai am pe lista de vizionat, dupa ce termin sezonul 4 din Blackadder, Jeeves and Wooster πŸ™‚ Joaca si el acolo πŸ˜€

  2. Oh, pe-ala nu l-am vazut…e dupa romanele lui P.G. Wodehouse, nu? God, I love those! Finally, a funny novelist, nu ca rasuflatul ala de Jerome K. Jerome. [sper ca nu-ti place :))]

    • Cristina eu deja mi-am scos Jeeves & Wooster si este in asteptare pana ce termin sezonul 4 din Blackadder. Da, este dupa romanele lui Wodehouse pe care inca nu am avut ocazia sa le citesc. Am impresia ca le ai si tu si Mihaela…Poate mi le imprumuti intr-un viitor πŸ˜€ Jerome mi-a placut, dar nu extrem de tare.

  3. Da, am o carte de Wodehouse si sigur ca ti-o imprumut. πŸ™‚ Imi amintesti cand ne intalnim, ca trebuie sa o iau din Bucium, de la mama mea.

  4. Pingback: Leapsa despre produse de ingrijire si cosmetice | Mihaela Anghel

Leave a Reply

