Lectura- pasiunea mea

Pentru ca ma simt cu musca pe caciula dupa postarea Ancai si pentru ca nu am fost nominalizata de nimeni la aceasta leapsa draguta, nu am putut sa o ratez.

1. Ce cărţi ai citit anul trecut?

Nu pot spune ca anul trecut am citit mult, dar nici putin. In schimb ma bucur teribil ca am descoperit 4 autori care ma fac sa imi doresc sa citesc tot ce au publicat ei: Peter Mayle, Tracy Chevalier, Marion Zimmer Bradley si Jose Saramago. Cine este curios poate vedea in lista mea de lecturi tot ce am citit. Nu le voi insirui pe toate aici, ci voi mentiona doar acelea care mi-au placut foarte mult: Negurile – Marion Zimmer Bradley, Sanctuarul – Marion Zimmer Bradley, Albastru pur– Tracy Chevalier, Un an in Provence– Peter Mayle, Hotel Pastis– Peter Mayle, Sotia calatorului in timp – Audrey Niffenegger, Intermitentele mortii – Jose Saramago, Sa nu ma parasesti – Kazuo Ishiguro, Alexis Zorba – Nikos Kazantzakis, Primarul din Casterbridge – Thomas Hardy.

2. Ce carte/cărţi citeşti în acest moment?

Nouasprezece trandafiri – Mircea Eliade

3. Ce cărţi vei citi în acest an?

Nu obisnuiesc sa imi planific numele cartilor pe care as vrea sa le citesc de-a lungul unui an ca dupa sa nu regret daca nu reusesc acest lucru. Sa spunem ca mi-ar placea sa citesc un numar mai mari de carti decat am citit anul trecut si poate sa parcurg un roman de-al Virginiei Woolf .

4. Care este cartea ta preferată?

Imi este foarte greu sa ma limitez la o singura carte care mi-a ramas in minte de-a lungul anilor. Cred ca acelea care mi-au placut cel mai mult si mai mult sunt Nunta in cer de Eliade sau Intermintele mortii/ Eseu despre luciditate de Saramago.

5. Care este cartea care ţi s-a parut cel mai puţin interesantă?

Ca si Anca scriitorul cu care nu rezonez absolut deloc, nu doar din cauza subiectelor abordate ci si din cauza modalitatii in care scrie, este Coelho. Imi amintesc ca atunci cand eram prin generala si apoi in liceu nu am putut citi si nici nu m-am chinuit prea tare sa imi bat capul cu romanele istorice ale lui Sadoveanu sau cu Padurea spanzuratilor a lui Rebreanu.

6. Care este melodia care îţi creează o atmosfera relaxantă atunci când citeşti?

Imi place chiar foarte mult sa ascult muzica in timp ce citesc si imi place sa aleg muzica in functie de tipul de lectura. De exemplu, cand citeam cartile din seria Avalon mi s-a parut ca muzica Loreenei McKennitt se potrivea ca o manusa cu genul fantastic. Dar de regula ascult fie muzica clasica, fie chill-out.

7. Eşti pasionată de jocurile pe calculator? Dacă da, care este jocul tău preferat?

Imi mai pierd vremea pe calculator cu jocurile care ocupa putin spatiu, dar nu sunt foarte mandra de asta. In schimb imi place foarte tare trivia.

8. Care este filmul tău preferat?

Inca o data, nu ma pot limita la un singur film. Asa ca voi mentiona patru care m-au emotionat foarte mult : The Green Mile, A Beautiful Mind, The Fountain, Mar Adentro. De regula dau nota mare si apreciez foarte mult filmele triste sau care nu au un happy- end pentru ca mi se par mult mai realiste.

9. Ai da bani pe o carte interesantă sau pe o trusă de farduri?

Cine ma cunoaste stie cand de des ma machiez eu (adica de 2-3 ori pe luna) , asa ca voi alege fara sa stau pe ganduri cartea! Plus de asta fardurile expira si le arunc la gunoi pe cand cartea o pot da si copiilor mei sa o citeasca.

Leapsa merge mai departe tuturor pasionatilor de lectura!

Sursa foto

2 responses to “Lectura- pasiunea mea

  1. Cealaltă Ancuţă

    Faine răspunsuri, merci c-ai preluat leapşa. Te pup!

Leave a Reply

