Leapsa omul-carte

O adevarata provocare pentru mine aceasta leapsa primita de la Mihaela.

a) Ce carte ati alege sa deveniti? Ce carte v-ar placea sa recititi din nou si din nou si din nou?

Prima intrebare mi se pare putin ciudata. Mai indreptatita ar fi fost intrebare ce personaj din ce carte ati alege sa deveniti. Voi incerca totusi sa raspund. Oscilez intre Sa nu ma parasestiKazuo Ishiguro si Zorba Grecul – Nikos Kazantzakis. Sigurele carti pe care le-am recitit si le-as reciti oricand cu multa placere sunt Vrajitorul din Oz si Minunata calatorie a lui Niels Holgersson pentru ca niciodata nu este prea tarziu sa ne imaginam iar copii.

b) Considerand ca nu se mai pot tipari carti vreodata, vietile diversilor oameni devin ele insele legende, epopei si drame recitate. Viata dumneavoastra ce ati dori sa fie? Poveste de dragoste, roman de aventuri, carte de filosofie?

Pentru ca nu imi place sa filosofez inutil (cel putin monologurile interioare mi se par extrem de enervate cand citesc o carte), voi opta pentru o combinatie intre roman de dragoste si aventuri. Sa aiba cate putin din toate ca sa nu ma plictiseasca povestea. Mi-ar placea totusi si basmele de adormit copiii.

c) Cat de departe ati merge pentru cuvantul scris? Considerati ca sunteti acum 4-5 secole, exista inca dansuri si muzica si cantari si povestiri si toate cele, doar scriitura nu. Cat de tare v-ar lipsi?

Daca as calatori in timp sa zicem si as fi constienta de existenta scrisului l-as inventa eu probabil. In caz contrar, e cam lipsita de sens intrebarea. Atata timp cat nu stii de existenta unui lucru cum ar putea sa iti lipseasca?

d) Daca v-ati transforma ACUM in carte, cate pagini ar avea si ce ar fi?

Imi imaginez viata mea ca pe o carte de aventuri, o carte care sa te tina in priza. Uneori sa aiba pasaje lente, pline cu descrieri care sa te faca sa adormi, ca mai apoi sa te capteze cu aventuri si situatii limita. Exact cum este viata: plina de suisuri si coborasuri.

Sursa poza

2 responses to “Leapsa omul-carte

  1. Iti multumesc ca ai preluat leapsa! πŸ™‚
    Interesante raspunsurile, mi-a placut cum ai raspuns la pct b. πŸ˜›

    • Multumesc mult pentru ca m-ai nominalizat.
      Am niste restante la tine si Anca, sper sa le fac cat mai curand πŸ˜€

Leave a Reply

