Sortimente de ceai: Lapacho – Sweetwood

Unul dintre sortimentele de ceai comandate de la Sweetwood a fost Lapacho. Imi doream de mult timp sa incerc sortimentul acesta de ceai, mai ales dupa ce l-am vazut pe site-ul lor. Bine, marturisesc si faptul ca unul dintre criteriile de selectie a fost pretul sau mic.

Dar sa va spun totusi mai multe despre Lapacho. Sa nu va inchipuiti ca este facut dintr-o coaja de copac de la marginea oricarui drum (cel putin asa ii place prietenului meu sa ma tachineze). Lapacho provine din scoarta copacului Tecoma-Lapacho, un arbore din padurile tropicale si sub-tropicale. Nu va speriati, nu se taie tot copacul pentru ca noi sa ne bucuram de ceai. Doar scoarta rosie din exterior este folosita in procesul de productie.

Felul in care se prepara acest ceai este putin diferit fata de infuziile obisnuite. Se adauga 2 lingurite de ceai la 500ml de apa rece. Se lasa apa sa fiarba 5 minute si apoi se toarna in ceainic si se lasa la infuzat 20 de minute. Desigur ca puteti sa infuzati ceaiul exact cum procedati si cu pliculetele. Eu am incercat in ambele feluri, dar bineinteles ca am fost mult mai multumita de gustul obtinut dupa ce am fiert coaja.

Veti obtine o bautura de culoarea chihlimbarului, nu foarte parfumata. Prima data simti o aroma dulceaga si vanilata. Apoi observi usoare note lemnoase de caramel. Mi-a adus putin aminte de aroma de rooibos, dar mi-a placut mult mai mult decat acel ceai. Oricum este mult mai delicios din punctul meu de vedere datorita acelei note vanilate si putin migdalate.

Lapacho are numeroase beneficii, foarte multe magazine naturiste promovandu-l drept un ceai bun la toate. Asta a fost si unul dintre motivele pe care mi-am dorit sa il incerc. In primul rand, ca purtatoar de aparat dentar, imi apar diverse afte bucale din cauza metalului. Se spune ca acest ceai ar preveni si trata aparitia lor. Sper sa imi fie un aliat de nadejde. Pentru ca Lapacho contine ß-lapachone si lapachol este considerat drept anticancerigen. Medicii nu il recomanda totusi in tratamentul cancerului. Este un foarte bun reglator al imunitatii si te ajuta in lupta cu racelile de sezon sau cu astenia de primavara. Pe langa toate astea ajuta la detoxifierea organismului.

Exista totusi o contraidicatie: persoanele care iau medicamente anticoagulante, trebuie sa consume acest ceai cu precautie sau doar cu acordul medicului.

Pretul lui este de 7 lei pentru o punga de 100 de grame, iar cel de la Sweetwood il gasiti de cumparat aici. L-am zarit si la CTS Corner, dar nu v-as putea spune pretul lui.

Mai multe informatii despre lapacho puteti citi si pe blogul Simonei – Tot mai raw

10 responses to “Sortimente de ceai: Lapacho – Sweetwood

  1. La CTS costa 5 lei/50 grame, deci este mai avantajos de pe Sweetwood. Bine…la sweetwood intervine si transportul, depinde acum cate persoane comanda. πŸ˜›
    De-abia astept sa incerc si eu sortimentul, sunt curioasa daca o sa-mi placa.

    • Mihaela, este mult mai avantajos la Sweetwood. Dar bine ar mai fi daca ar trimite si ei prin posta, nu prin curier πŸ™‚ Oricum din 50g iti faci multe ceaiuri πŸ˜€
      Daca il vei face fiert (cred ca decoct se numeste) o sa fie mai concentrat si mai aromat. Mie mi-a placut mult asa!

  2. Clar il fac fiert; poate chiar maine seara il prepar, in seara asta imi era prea lene sa stau sa fierb si sa astept.

    • Mihaela, eu oricum am tristat putin pentru ca imi era lene sa il las 20 de minute la infuzat si a stat doar 15 πŸ™‚ Dar oricum a fost bun! Doar ca te avertizez ca este vanilat πŸ˜€

  3. Acum astept si eu sa treaca cele 20 de minute si fac 13-14, nu prea am rabdare !!!

    • Addicted, pai nici eu nu am avut rabdare sa il las 20 de minute πŸ™‚ Sa revii sa imi spui cum ti s-a parut si tie πŸ˜€ Mie mi se pare un ceai foarte interesant plus ca are doar un ingredient: scoarta de copac.

      • Aaasa, am revenit, cam greut dar am revenit! L-am lasat ce e drept in jur de 15min.pentru ca nu am putut rezista!!
        Mi-a placut desi initial am strambat din nas pentru mi s-a parut prea mmm mmmm amar, ” medicinal “, daca intelegi ce vreau sa zic, insa apoi am pus un pic de miere si am dat bine de tot de gust si-am fost incantata.
        Maine servesc oolong! πŸ™‚

      • Mie nu mi s-a parut amar chiar si neindulcit. Oricum fiecare simte altfel gusturile si intensitatea lor. Este un ceai inedit oricum!
        Eu inca nu am baut oolong, imi e putin teama :))

      • Totul tine de gusturi ..
        De ce sa iti fie teama? Eu am baut in dimineata asta oolong milk si mi-a placut mult, are un parfum subtil si-un gust placut .. si un plus e faptul ca m-a cam trezit din starea in care eram. πŸ™‚

      • Addicted, pai stii cum e teama aia de lucruri noi si putin mai ciudate? Cel putin mie mi se pare ca oolongul arata ciudatel, dar imi voi face curaj sa il consum candva πŸ™‚ Si eu tot ala cu miros de lapte praf il am πŸ™‚

Leave a Reply

