Enzo sau arta de a pilota pe ploaie – Gareth Stein

Am inceput aceasta carte dupa ce mi-a fost recomandata de catre Mihaela si Cristina Ma asteptam sa fie o carte foarte sensibila si lacrimogena, dar va marturisesc ca inca din introducere mi-a venit sa plang. Desi nu stiu cum este sa ai un animal de companie (catel sau pisica), cartea aceasta mi-a atins toate corzile sensibile si nu am putut ramane indiferenta nici macar o pagina la aceasta poveste dulce – amaruie. Mi-a placut, mi-a placut foarte mult incat am devorat-o in vreo 2-3 zile.

“Enzo sau arta de a pilota pe ploaie” este o poveste foarte emotionata despre familie, dragoste, devotament si speranta, perceputa si vazuta prin ochii unui caine – Enzo.

Enzo este o corcitura intre un labrador si un terrier (desi pe coperta este pusa o imagine inselatoare), adoptat de Denny un pilot de curse semiprofesionist. Numele sau i-a fost dat dupa Enzo Ferrari, cel care a creat Scuderia Ferrari in 1929. Viata lor se schimba cand apare Eve, viitoarea sotie a lui Denny. La inceput Enzo este gelos, dar apoi invata sa o accepte si sa o iubeasca pe Eve. Iar apoi Zoe, fetita lor. La un moment dat viata acestei familii fericite se schimba. Eve se imbolnaveste si este urmarita pe agonizantul drum pana la moarte (partea aceasta mi-a rupt sufletul), tatal este despartit de fiica din cauza bunicilor. Restul il veti afla citind cartea pana la final.

Partea cea mai minunata este ca toata aceasta poveste este redata prin ochii si nasul lui Enzo care nu este un caine ca toti altii. El mereu s-a simtit aproape uman, doar ca limitat in corpul unui caine. Dar asta este doar carapacea din exterior, ceea ce conteaza fiind sufletul sau. In urma unei emisiuni vizionate la televizor, el este convins ca in viata urmatoare se va reintoarce pe pamant in chip de om si ca ii va strange mana lui Denny si ii va spune ca Enzo ii transmite salutari. Enzo deja si-a pus in aplicare Marele Plan si este pregatit pentru ce va urma dupa.

Desi stilul literar si felul in care a fost scrisa nu fac din ea o capodopera, va garantez ca veti aprecia aceasta carte si o veti savura pana la ultima pagina, chiar daca va fi cu ochii in lacrimi. Este o idee foarte buna de cadou pentru o dog person.

4 responses to “Enzo sau arta de a pilota pe ploaie – Gareth Stein

  1. Am adorat aceasta carte. Chiar si acum, cand vizionez acest video, imi vine sa plang. 🙂
    Si da, imaginea de pe coperta nu este intocmai corecta. Catelul acela e labrador, pe cand Enzo era un mix si arata la blana mai mult a terrier, avea parul mai lung.

    • Mihaela eu am plans mult la inceput, cand a murit Eve si la final desigur. Am avut noroc ca eram acasa si singura in camera 🙂
      E o carte minunata pe care i-as recomanda-o oricui, chiar daca iubeste animalele sau nu. Pe Enzo cu siguranta il va indragi!

  2. Ce interesanta pare cartea mi-ai trezit interesul 🙂 chiar imi propun sa o citesc intr-o zi. Si eu ma mai emotionez cand citesc carti si ma apuca plansul (de ex. la Tess D’Urberville am plans pe alocuri)

    • O sa iti placa Raluca, iti garantez! Eu am imprumutat-o de la Cristina. Si pe mine ma emotioneaza cartile sensibile. Bine, nu toate, doar cele care imi ating o coarda sensibila

Leave a Reply

