Sortimente de ceai: Milk Oolong – CTS Corner

Pana sa o aud pe Mihaela pomenind si laudand atat de tare acest tip de ceai, nu cred sa fi aflat de oolong. Nici nu stiam in ce categorie sa incadrez acest ceai: aveam impresia ca este o combinatie bizara intre ceai verde, alb si negru. Desigur ca ma inselam. Conform wikipedia ceaiul oolong este numit si Wulong sau ceai bleu-verde. Este un ceai semi-fermentat, foarte parfumat, mult mai dulce si cu un continut de teina mai scazut fata de ceaiul verde.

Sortimentul de fata – Milk Oolong- se spune ca ar fi de cea mai buna calitate si provine din zona Fujian. Frunzele de ceai sunt aromatizate cu ajutorul unei metode mai speciale din Taiwan. Care este metoda nu v-as putea spune. Sigura informatie care cred ca va intereseaza este de ce se cheama Milk. Ei bine pentru ca mirosul sau este exact precum cel al unui ceai servit cu lapte.

Nu aveam asteptari prea mari de la el, eu fiind destul de reticenta in ceea ce priveste lucrurile noi sau putin bizare pentru creierasul meu. Bineinteles ca mi-a placut acest ceai. Mi-a placut chiar tare mult si probabil o sa il reachizitionez.

Pentru a-l pregati am turnat 300ml de apa la temperatura de 90 de garde (pentru 2 boluri micute) in ceainic. Am adaugat aproape 2 lingurite de ceai si am lasat la infuzat 5 minute. Am obtinut o bautura de culoare aramie foarte frumoasa cu un miros destul de puternic. Am fost sedusa de un miros laptos destul de puternic. Va marturisesc ca nu obisnuiesc sa imi beau ceaiul mai niciodata (nici macar pe cel negru) combinandu-l cu lapte, dar acest ceai m-a dat pe spate. Chiar am fost cucerita de el si ma bucur tare mult ca m-am lasat convinsa de miros sa il achizitionez. Gustul lui este destul de dulceag si nu a fost necesar sa il indulcesc deloc. Asta e o premiera pentru mine! Mi s-a parut ca are chiar gust de lapte praf.

In poza alaturata puteti vedea bobitele acelea mici de ceai cum s-au transformat dupa infuzare. Initial nu stiam ca se poate infuza de mai multe ori, dar astazi fetele de la CTS Corner mi-au spus ca poate fi folosit pana la 5 ori. Pentru asta bineinteles ca va trebui sa marim progresiv timpul de infuzare si temperatura apei.

Pretul pentru 10g a fost de aproximativ 3 lei. Aici puteti citi si parerea Mihaelei despre acest ceai. Bineinteles ca astazi am avut drum prin Felicia si mi-am achizitionat inca un oolong Ti Kuan Yin si un ceai negru 1001 Nights. Urmeaza prezentarile fie aici, fie pe tea.mug.ro.

9 responses to “Sortimente de ceai: Milk Oolong – CTS Corner

  1. De Ti Kuan Yi sunt si eu interesata, cred ca am sa-l cumpar cand mai merg pe acolo. 1001 nights l-am baut azi, miroase absolut superb, insa am facut greseala de a-l prepara cu apa la 100 grade Celsius. Nu m-am uitat pe eticheta, am zis ca e ceai negru, atunci 100 grade. Dar are iasomie si de asta trebuie preparat la 70 grade Celsius. Bineinteles ca a iesit amarui. Am sa-l incerc maine la temperatura potrivita, sunt sigura ca e foarte bun. Parfumul cel putin m-a impresionat teribil.
    De Milk Oolong nu mai zic nimic, imi place foarte, foarte mult. Vreau si eu sa mai cumpar, sa am, ca dupa ce li se termina stocul la CTS, cine stie daca mai aduc sortimentul asta sau nu. Cele 10 grame nu mi-au ajuns pentru mare lucru – am oferit 2 mostre, am facut eu un ceainic mic si mai am pentru un ceainic, atata tot.

    • Mihaela, Ti Kuan Yi nu l-am incercat inca. Nici nu cred ca era expus. I l-am cerut eu Ioanei (cred ca asa se numeste domnisoara de la CTS) si mi l-a scos dintr-un dulap. 1001 nights deja l-am incercat si mi-a placut tare mult. Parfumul este minunat de cirese combinat cu portocale si iasomie. Eu am lasat putintel apa la incalzit , la fel si cat s-a infuzat (cam 3 min) si nu mi-a iesit deloc amar. A fost chiar interesant la gust. Cred ca sunt bunicele ceaiurile lor negre, o sa mai incerc pe viitor si alte combinatii. Ah, l-am baut acum vreo 2 ore si deja m-a luat somnul. Deci nu am probleme in sensul asta πŸ™‚
      Milk Oolong ma gandesc si eu sa imi reachizitionez data aviatoare πŸ˜€ Mai am cred ca de 2 infuzii, dar cum spui si tu, este posibil sa nu mai aduca asa ca e mai bine sa ne aprovizionam.

  2. Hmm…Ti Kuan Yi nu e de fapt Iron Goddess of Mercy, ceaiul ala artizanal,nu? Nu se desface, nu? Aici (http://en.wikipedia.org/wiki/Tieguanyin) scrie ca Ti Kuan Yi e tot una cu Tie Guanyin sau cu acel Iron Goddess of Mercy.

    • Pai pe plic scrie ca se mai numeste si “Zeita de fier a milei”. Dar nu este floare artizanala, ci bucatele ca le aud cum se fosnesc in punga.

      • Am inteles. Stii ca au la CTS si ceai artizanal Iron Goddess of Mercy, de aici confuzia mea. πŸ™‚

      • Mihaela, stiu ca au πŸ˜€ Si eu initial cand mi l-a recomandat pe asta ma gandeam sa nu fie artizanal, dar am auzit frunzulitele fosnind in punga si am zis ca nu are cum sa fie din acela. Plus ca ar fi fost mai scumpa floricica πŸ™‚ E ciudat totusi ca, desi mi-a zis ca e oolong pe el scrie ceai alb.

      • Si eu stiu ca e oolong…ciudat.

      • Mihaela, poate au incurcat astia eticheta πŸ™‚ Oricum pe plic nu scrie cat tb infuzat si la ce temperatura, asa ca voi proceda precum la Milk.

  3. Nu am gustat niciodata ceaiul oolong. Stiu ca spun de foarte mult timp ca am sa-l incerc dar, astazi trec pe la CTS Corner am sa imi cumpar πŸ˜€

Leave a Reply

