Goodbye Again

Comentariul lasat de Rontziki la articolul in care am scris despre cartea Va place Brahms? m-a facut sa caut filmul Goodbye Again si sa il vizionez pentru a face o comparatie intre cele doua. Va marturisesc de la inceput ca nu sunt o mare fana a filmelor alb- negru (nu as putea spune prea bine de ce, probabil e o chestiune de gusturi), dar filmul asta (bine, si inca vreo doua vizionate anterior) m-a facut sa imi schimb un pic parerea despre ele. Desigur, in continuare nu ma voi putea uita la vreun film alb-negru in care joaca Charlie Chaplin (o sa imi ridic lumea in cap, dar trebuie sa fiu sincera si sa imi expun parerea pana la capat):  mi se pare un actor inexpresiv si are un acel ceva care ma scoate din sarite.

Am divagat prea mult totusi de la subiect. Nu va mai povestesc inca o data despre subiectul romanului din care e inspirat, pentru ca respecta extrem de bine cartea. Diferentele care mi-au frapat putin au fost schimbarea numelui tanarului Simon in Philippe si casatoria Paulei cu Roger la final, desigur cu acelasi deznodamant. Filmul pastreaza bineinteles aceeasi nota de masochism precum in carte.

Filmul nu doar ca a respectat cartea, dar mi s-a parut si mult mai expresiv, mai magnetic. Tot farmecul cred ca a constant in interpretarea lui Ingrid Bergman (clasica si incredibil de frumoasa) si a lui Yves Montand (sarmant si voit inexpresiv). As fi vazut totusi pe altcineva in rolul lui Philippe (Simon in carte) pentru ca Anthony Perkins mi s-a parut cam opac si putin fals: in scena cu intrerupatorul (daca nu as fi citit cartea) m-as fi gandit ca vrea sa o omoare pe Paula, nu sa o seduca. Cred ca de aceea rolul din Pshycho i s-a potrivit atat de bine 🙂

Un clasic minunat de trist!

5 responses to “Goodbye Again

  1. Mie imi plac tare mult filmele alb negru, pacat ca nu prea am cu cine sa ma uit si singura mi-e urat sa ma uit la filme 😀 (de orice fel).
    Ai vazut The apartment? Sau It happened one night?

    • Oana, probabil de acum o sa incep sa vizionez si eu mai multe filme alb negru. Multumesc de recomandari, nu am vazut niciunul dintre cele doua filme enumerate de tine.

  2. Sunt ahtiată după filmele clasice, în general, şi dacă sunt şi alb-negru, nu mai zic… 🙂
    Mi-e dor de Yves Montand, n-am mai văzut de ceva vreme un film cu el şi ar fi timpul…poate am să revăd şi eu Vă place Brahms că mi-ai făcut poftă 😀

    • Rontziki cred ca am prins si eu gustul lor. Nici nu avea cum sa se intample altfel la cate porcarii cliseistice sunt acum pe marele ecran 🙂 Zilele astea am programat pe lista The.Prime.Of.Miss.Jean.Brodie.

  3. pe anthony perkins multi il stiu pentru psycho insa el si inainte de acest film a mai jucat in cateva filme remarcabile. in special dragoste, drama. iar dupa psycho a jucat la fel in foarte multe multe printre care crima din orient expres de agatha cristy. oricum eu prin pshycho am descoperit ca anthony perkins avea in acel film varsta pe care eu am si eu acum adica 28 de ani.

Leave a Reply

