Tara mea inventata – Isabel Allende

Mi-a luat o groaza de timp sa termin aceasta minunatie de carte si nu pentru ca mi-a displacut sa o citesc, ci pentru ca am uitat-o la ai mei (ei locund in alt oras decat mine). Desigur ca trecusem bine de jumatate cand am luat-o cu mine in bagaj, asa ca am citit-o fragmentat, la distanta mare de timp. Aducerea aminte imi va fi vag umbrita de scurgerea timpului.

De cand am parcurs Ines a sufletului meu , Isabel Allende mi-a captat atentia fara urma de apel si mi-am dorit sa citesc cat mai multe carti scrise de ea. Tara mea inventata constituie un roman de memorii nostalgic si fermecator.

Amintirile sunt de cele mai multe ori un aspect intim din viata altora si Tara mea inventata nu face niciun fel de exceptie. Daca sunteti deja un fan Isabel Allende, ca mine, atunci aproape sigur va va captiva aceasta carte si va va face curiosi sa cititi toate cartile amintite in aceasta biografie. Multe titluri de romane de ale ei sunt citate aici si mai ales ce factori au determinat-o sa le scrie, modul in care s-a documentat pentru a le redacta si care membri din familia ei au fost un punct de plecare sau de inspiratie pentru personajele din romane.

Isabel Allende te face sa hoinaresti cu gandul si imaginatia (cu ajutorul condeiului ei) prin istoria statului Chile al secolului XX si tese istoria cu povesti ale familiei sale si a modului in care s-a format ea, un rol crucial avandu-l bunicul sau din partea mamei. E aproape ca si cum ai avea langa tine o matusa chiliana care iti desfata imaginatia cu povesti din perioada cand a crescut ea.  Chiar daca uneori bate putin campii si se indeparteaza de la subiect amintindu-si alte povesti care se ramnifica din firul principal narativ, stilul ei este unul inconfundabil: foarte nostalgic si melancolic.

“Am incercat sa-mi aranjeze gandurile in functie de teme sau perioade din viata mea, dar mi se parea artificial, fiindca amintirile se impletesc  precum o banda Moebius fara sfarsit.”

“A fi gospodina buna e fundamental in tara mea, unde lenea e un privilegiu masculin. Barbatilor li se iarta, asa cum li se tolereaza alcoolismul, caci se presupune ca e vorba de niste caracteristici biologice inevitabile: asa s-a nascut, asta-i situatia…Se intelege, nu e cazul femeilor”

12 responses to “Tara mea inventata – Isabel Allende

  1. Of, de cand am si eu in plan sa citesc ceva de Isabel Allende, dar tot o aman pentru cand o sa aiba sens sa fac un shopping serios de carti. Oricum, literatura sud americana rulz!
    Ai incercat Laura Esquivel?

    • Oana, chiar iti recomand Isabel Allende din suflet pentru ca e minunata. Urmatoarea carte pe lista mea de cumparaturi este fie “Paula”, fie “Fiica norocului”, fie “Zorro”. Of, daca as avea banii si seria de autor nu ar avea pret asa marisor le-as lua pe toate. Cred pana la urma ma enervez si o sa imi iau de pe bookdepo in engleza.
      Am auzit de Laura Esquivel, chiar am prin calculator “Ca apa pentru ciocolata”. Probabil cand mai termin ce am in plan sa citesc o sa incerc si “Ca apa pentru ciocolata”.

      • Da pe bookdepo sunt atat de ieftine?

      • Mihaela, comparativ cu preturile care s-ar practica la noi pentru o carte in engleza sunt cel putin la jumatate. De ex Casa spiritelor este 5.09 eur si Paula 6.76 si oricum sunt ceva mai ieftine decat editia in romana. Si unde mai pui ca transportul e gratis ceea ce pe orice site de la noi inseamna banuti in plus.

      • Ce fain! Trebuie sa-mi spui mai multe detalii. Poate scrii chiar un articol despre comenzile pe site-ul asta, daca stii cum se face plata, cat dureaza pana vin cartile, s.a.

      • Mihaela, mi-ai dat o idee destul de buna. Cat de curand o sa scriu un micut articol despre site pentru ca nu e foarte complicat procesul comenzii.

  2. Am intrat acum pe site si am vazut ca au o multime de carti scrise de Philippa Gregory, nu stiam ca a scris atat de multe! Imi place foarte mult “Regina alba” si chiar m-ar interesa sa mai cumpar si alte carti de-ale ei.

  3. Am citit aceasta carte si cu fiecare noua carte Isabel Allende imi place mai mult:)

    • Ana, welcome to the club! Exact acelasi sentiment il am si eu vizavi de stilul ei care mi se pare cu fiecare carte tot mai captivant.

  4. Scuze ca revin asa greu cu raspunsul. Sa citesti cand ai timp si chef (stiu ca e mai greu de pe calculator) “Ca apa pentru ciocolata” pentru ca e super!

    • Oana, no problemo! Vad ca nu este foarte mare cartea (64 pag), asa ca probabil intr-un weekend viitor va fi citita! Spoiler alert! Am aruncat o mica privire peste ea si imi place cum e alcatuita reteta apoi modul de preparare intretaiat cu povestea in sine. Multumesc pentru recomandare inca o data!

  5. Pingback: Carti de la A la Z | Jurnal de buzunar

Leave a Reply

