Fata cu picioare de sticla – Ali Shaw

De mult timp nu am mai citit o carte cu atata aviditate si dorinta de a ajunge pana la ultima pagina si a afla deznodamantul ei. Desi pe la jumatatea cartii banuiam cum avea sa se termine, parca o particica din sufletul meu spera sa aiba un alt final, un happy end. Imi doream extrem de mult aceasta carte de cand am vazut-o pe Bookdepository, in engleza desigur. De scriitor nu stiam nimic, dar coperta editiei straine mi-a captat atentia de la prima privire. Prin bunavointa Laurei careia as dori sa ii multumesc inca o data pentru gestul minunat pe care l-a facut, am ajuns in posesia ei.

Fata cu picioare de sticla este o poveste de dragoste, dar nu una obisnuita ci una care iese complet din tiparele clasice ale iubirii. Este o poveste fantastica despre autodescoperire in care se impletesc influente mitologice nord- europene cu pasaje emotionale. Actiunea romanului are loc in arhipelagul St Hauda’s Land un loc plin de mister unde se intampla lucruri complet neobisnuite. Personajul principal este Ida Mclaird, o tanara care sufera de o boala rara care o va transforma treptat intr-o statuie de sticla. In cautarea persoanei care ea crede ca ar putea sa o ajute sa se vindece, drumul ei se intersecteaza cu cel al lui Midas Crook un tip foarte singuratic si introvertit, un inadaptat din cauza unor reminescente din relatia din trecut cu parintii sai (in special tatal). Treptat, pe masura ce se descopera, isi dau seama ca se indragosteasc unul de celalalt. Dar timpul nu sta in loc  si nu il va lasa pe Midas sa se obisnuiasca prea mult cu prezenta Idei. Nici boala Idei nu isi va incetini ritmul pentru a-i lasa pe cei doi sa se bucure unul de celalalt.  Astfel pe masura ce Ida se transforma in sticla, Midas va suferi si el o metamorfoza mult mai crunta: aceea de a se transforma intr-un om capabil sa se exterioizeze si sa accepte compania semenilor sai. Oare pot ei sa gaseasca un leac care sa stopeze transformarea Idei? Raspunsul la aceasta intrebare il veti afla doar din carte…

Romanul mi-a amintit cumva de stilul filmelor lui Tim Burton, din pricina atmosferei criptice, dar totusi fascinante. Fata cu picioare de sticla mi s-a parut un roman uimitor datorita descrierilor arhipelagului (marea gri-albastuie, mlastina inghetata, padurea tacuta unde animalele albinoase circula aproape nevazute). Recomand din toata inima acest basm pentru adulti extrem de bine scris!

8 responses to “Fata cu picioare de sticla – Ali Shaw

  1. Ma bucur enorm ca ti-a placut. Uneori cartile au o viata a lor si isi cauta singure proprietarul ideal. Si mie mi-a placut dar nu asa ca tie, asa ca stiu sigur ca a ajuns unde trebuie.

    • Si eu ma bucur enorm Laura ca datorita tie am avut ocazia sa citesc asa o minunatie de carte! Mii de multumiri! Abia astept sa vad ce carte urmeaza sa mai scoata Ali Shaw (citisem ca acum isi scrie al doilea roman).

  2. Ce ma bucur ca, in ultima vreme, ai avut timp de citit… cand scrii despre o carte e ca o briza de aer proaspat :).

    • U make me blush! 😀 Am avut timp de citit foarte pe sarite si fugitiv, dar am profitat din plin de el. Am citit destul de mult seara inainte de culcare si in pauza de masa ca altfel in timpul orelor de la munca nu imi vad capul de cata treaba avem.

  3. Imi place foarte mult sa citesc, dar in ultimul timp chiar nu am mai gasit o carte care sa-mi starneasca curiozitatae. “Fata cu picioare de sticla” pare un roman foarte interesant 🙂

    • Lala, imi pare tare bine ca am reusit sa te fac macar un pic curioasa cu aceasta prezentare. Mie una mi-a placut extrem de mult, mai ales pentru ca imi plac povestile triste de iubire 😀 Te rog sa revii cu o parere daca o vei lectura.

  4. Am fost acum cateva zile in urma la Carturesti si m-am uitat dupa carte, dar din pacate nu am gasit-o 😦

    • Lala, imi pare rau ca nu era la librarie.Vad ca o gasesti pe siteul editurii Litera si este 37 lei cu reducere de la 49. Cu tot cu taxa de livrare de 8 lei si oricum e mai ieftin cu 5 lei decat in Carturesti.

Leave a comment